Otse põhisisu juurde

Hoia end kursil!

Mõtlesin teha väikese vahekokkuvõtte. Üks eesmärk sai täidetud, kuhu või kuidas edasi. Millised rahatarkused on selle viie kuuga juba kogunenud ning mis eesmärgid ootavad lähiajal täitmist.

Vaatasin oma jaanuaris seatud eesmärke ja näen, et peale pliidiostu, pole seal ühtegi mõõdetavat eesmärki. Loodetavasti olete teiegi kuulnud SMART-ist. Iga eesmärk peab olema konkreetselt sõnastatud, ajaliselt määratletud, mõõdetav, realistlik ning teostatav. Kellel enam huvi võib sellest seoses rahaliste eesmärkidega lugeda näiteks T. Parringu raamatust "Kuidas kodustada raha".
PS: Kui kellelgi see raamat niisama seisab, siis olen väga huvitatud selle omastamisest sümboolse summa eest. 

Seega kohendan veidi oma eesmärke.
1. Aasta lõpuks ära maksta oma krediitkaardivõlg. Praegusel hetkel on selle tagasimaksed olnud küll regulaarsed, kuid pidin mais ühe makse tegema  krediitkaardiga ja jätsin raha kohe tagasi panemata ning juunis kasutasin ka ühe ostu jaoks krediitkaarti. Seega ei ole ma antud eesmärgiga väga edukas olnud. Kui nüüd keegi soovitab kaardi puruks lõigata, siis praegu ma olen otsustanud seda veel mitte teha, sest mingi iseloom peab ikka inimesel olema.
Suvi on keeruline aeg, sest kulud võivad olla kohati suuremad ning pika puhkuse tõttu on sissetulekud sügise poole väga hõredad. Plaan on puhkuserahast konkreetne sissemakse teha ja siis kuni septembri lõpuni jääb see eesmärk ootele, kuid sügisel püüan siis boostida ja kogu energia krediitkaardi tagasimaksmisele suunata.

2. Luua hädaabifond 500 eurot. See on pikemaajalisem eesmärk. 2019. aastaga soovin saavutada selle, et mul on aasta lõpuks 300-eurone varuraha, mida igasuguste äkiliste väljaminekute tarvis saab kasutada.

3. Koguda selle aastaga meelerahufondi 200 eurot (praeguseks on pool eesmärgist täidetud) ja lapse kogumisarvele 120 eurot (viimasele on tehtud igakuine 10-eurone püsimakse ja toimib hästi).

4. 2020a juunikuuks maksta ära kõik hetkel pooleliolevad järelmaksud.
 Peale pliidiostu vaatasin üle ühe järelmaksu hetkeseisu. 359€+64€ (5a garantii)=414€. Praeguseks on sellest summast makstud 9 kuuga vaid 139 eurot, ülejäänu on läinud intressideks (ca 90 eurot) 😣. Kindlasti oleks olnud rahaliselt kasulikum pliidi asemel see makse kiiremini ära maksta, kuid pliidi olukorda arvestades olin hirmul, et see võib iga hetk töötamise lõpetada ja suvel oleks pliidita päris keeruline ning sel juhul oleksin ilmselt vajanud uut järelmaksu pliidi ostmiseks. Seega ideaalseid lahendusi siin pole. See on nagu üks suur sasipundar, mida pean hetkel lahti harutama ja mõnikord ei teagi, et mis või kuidas oleks kõige mõistlikum.
Usun, et probleemi teadvustamine ja sellega tegelemine on ka juba suur samm edasi.

Sain alles nüüd T. Parringu raamatu läbi loetud ja see on väga sobilik ühele algajale. Parring rõhutab, et oluline on hoida kurssi ja mitte loobuda, isegi kui mõnikord on tunne, et sa ei saa hakkama või pole mingeid tulemusi ette näidata. Siis tuleb lihtsalt plaanid üle vaadata ja vajadusel teha korrektiive. Võibolla olidki esialgsed plaanid liiga ebarealistlikud ning vajavad kohendamist.

Mai ja juuni on olnud rahaliselt meile väga kurnavad (ekskursioonid, sünnipäevad jms). Juunis on meil 3 lõpupidu, 2 juubelit, ühe pereliikme sünnipäev, jaanipäev ning Riia reis ja üks tööga seotud kolmepäevane reis, mis eeldab ka paraku oma raha panustamist.
Riia reisi raha sain võtta säästudest, kõik ülejäänud kulud peame suutma katta oma igakuistest sissetulekutest ning seetõttu ma sel kuul midagi kõrvale panna ei suuda ning on suur oht, et kuu lõpus pean kasutama krediitkaarti või Säästukaart Plussi, kuid ma pingutan eelarve muude ridade arvelt, et seda siiski vältida. Õnneks on hetkel kütusekulu väiksem, sest kool ja trennid on läbi. Elektriarve on pea poole väiksem. Söögikulud ilmselt veidi tõusevad, sest laps on päevad läbi kodus.

Loodan väga, et saame peagi noorema lapsega hooajatööle. Tööandjaga on ühendust võetud ja ta on õnneks ka sel aastal meiega koostööst huvitatud.
Suvine segadus minu aias. :)

Üks tarkus, mille olen sel kevadel saanud, on see, et meil on palju suuri kuluallikaid, mida pole võimalik eriti palju vähendada: autod, toit, laste koolitamine, püsikulud, lemmikud... Seetõttu on oluline leida võimalusi enda tulude suurendamiseks. Kevadel saadud lisatööta ei oleks ma olnud suuteline oma esimest eesmärki täitma, seega pean ka edaspidi leidma võimalusi igakuiselt vähemalt paarisaja lisaeuro teenimiseks. Mõned lepingud on sügiseks juba olemas, kuid paar kuud on hetkel veel katteta.

Tunnen end juba veidi targemana, kuid õppida on veel väga palju.

Tervitades
veidi targem Elli






Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mida sa edasi tegema hakkad?

See on küsimus, mida kuulen iga kord, kui kodust nina välja pistan. "Ma veel päris täpselt ei tea" - on minu vastus. See tundub nii mõnelegi ehmatav, et kuidas nii saab.  Kõigepealt pean ma puhkama. Nagu päris päriselt tegelema asjadega, mis lõõgastavad, teevad rõõmu ning annavad vaimule täieliku puhkuse. Ma olen end ühest kohast vabaks võtnud ja mul oleks võimalus kohe tormata uutesse seiklustesse, kuid ma tean, et mu vaim vajab restarti.  Kes mulle instagramis kaasa elavad, need võibolla märkasid ka storysid, kus ühel hetkel rõõmustasin saabunud vabaduse üle ja juba järgmisel hetkel oli mu rõõm asendunud masendusega, sest üks kohustus, mis nõuab mitmeid tunde pingutust, kukkus kolinal kaela. Ja nii ma siin ootan ikka veel, et oleksin ükskord ometigi vaba ja saaksin nautida suve ja oma kodus toimetamist või ka veidi ringi reisimist.  Reisimisega seoses juhtus kogemata nii, et mu reisifond sai kiiremini täis, kui oleksin osanud oodatagi. Sain veel viimased lisatasud kätte ja

PAUS või siiski selle peatüki lõpp

Tunnen, et olen selle loo alguse Ellist nii kaugele liikunud, et see poleks nagu enam minu lugu. Seepärast ei leia ka enam piisavalt motivatsiooni, et siia midagi kirjutada.  Minu elus on hetkel lehe keeramise hetk ning sooviksin alustada uut peatükki võimalikult puhtalt lehelt. Loomulikult liiguvad sellesse kaasa eelmistest peatükkides õpitud tarkused, kuid see on ikkagi täiesti uus ja juba hoopis teine lugu.  Kui sattusid siia, sest soovid teada, kust või kuidas ühte rahatarkuse teekonda alustada, siis palun liigu selle blogi algusesse ning loe läbi 2019a postitused. Loodetavasti saad sealt indu, et ka ise väikeste sammudega alustada.  Kui soovid aga minu praegustest tegemistest veidi rohkem teada saada, siis oled oodatud jälgima mind instagrammi: elli_the_saver kontole. Rahatargemat teekonda soovides Elli Teel järgmise käänakuni :) 
Tere! Mina olen Elli. Olen neljakümnendates kahe toreda teismeeas kuti ema ja ühe toreda mehe naine. Meie peres on ka kaks vahvat neljajalgset, kes vajavad süüa ja suurel hulgal tähelepanu. Ma elan Lõuna-Eestis ühes väikeses külakeses. Oma maja saime alles mõned aastad tagasi. Meie elu sõltub täielikult isiklikust transpordist, seetõttu on meie peres kaks autot (vanuses 10+ aastat). Nüüd siis põhilise juurde. Olen jälginud huviga facebookis Kogumispäeviku tegemisi ja mul on tunne, et mul on väga palju õppida, et saada rahatargaks. Minu lapsepõlves oli raha alati vähe. Enne palgapäeva oli vanematel rahad tihtipeale täiesti otsas. Pidime mõned aastad üle elama aja, kui üks vanematest oli töötu. Sõime siis põhiliselt kartulit, piima ja muna, mis tulid sel ajal oma põllult-laudast. Uusi asju osteti harva, riided tulid enamasti taaskasutusest või tuttavatelt. Mul on tunne, et minu sees on uskumused, et raha ongi alati vähe või puudu. Vaatamata nendele uskumustele, mis lapseeast kaasa o