Otse põhisisu juurde

Kannatlikkuse õppimiseks on vaja palju kannatlikkust.

....ja mul on hetkel tunne, et mu kannatus on katkemas ja kiusatused viivad selge mõistuse peast. Olen jõudnud punkti, mis tundub mulle tõeliselt suure väljakutsena. Mul on nüüd kogunenud veidi raha meelerahufondi, sos-fondi ja ka krediitkaart on veidike kosunud. See kõik on ju kena, kuid nüüd tahavad kiusatused mõistuse peast viia, sest nii palju asju oleks ju vaja. Loodan, et siinne pihtimine aitab mul mõistuse selge hoida ja aasta lõpuni vapralt edasi pingutada, sest tean, et peale seda saab hakata keskenduma asjade uuendamisele.

"Kaks kuud Elli... sa oled siiani hakkama saanud, siis kannatad need paar kuud, mis veel aasta lõpuni on jäänud ju ka ära."
Täna näiteks katsusin Jyskis pool tundi uut kattemadratsit, mis oli hea soodustusega. Me nimelt magame juba aastaid diivanil ning selle kattemadrats on vist ca 10a vana ja täiesti ära vajunud. Vahekohad on magades juba külje all tunda ning hommikuti vaevab meid nii mõnigi kord selja- või kaelavalu. Lapse voodi teemat olen juba mitu korda maininud. Sirvin ikka aegajalt kasutatud asjade saite, kuid siiani pole midagi sobilikku silma hakanud. Elutoa diivanilaud logiseb, köögitoolidel on pinnud väljas (katsin need toolipatjadega), külmkapp on liiga vana jnejnejne....Kas ma jälle virisen? Oijah, virisen vist tõesti....vabandust ega see ju  miskit muuda. Sellest olukorrast ongi ainuke väljapääs varuda kannatust ja teha seda, mida vaja - tekitada puhvrid ja teha korda krediitkaardi arve. Kuid usun, et minu olukorras murduvad nii mõnedki, sest olin minagi täna murdumise äärel, kuid astusin siiski vapralt poest välja. Peas mõtted, et kui olen senini hakkama saanud, siis tulen veel mõnda aega toime.

Muidu on mu elu üks Suur kiire. Sattusime meiegi tormiohvriks ja pidime ca 4 päeva ilma vooluta hakkama saama. See halvas meie igapäeva elu ja sulatas üles suure osa talvevarusid. Õnneks armastan ma ka keedumoose ning seetõttu ei olnud kõik värskena külmutatud ning kahju polnud nii suur. Ära sulanud  marjad keetsin moosiks. Lihakraami polnud õnneks väga palju ja see sai ruttu ära tarvitatud. Külmiku ülaosas olnud toitudest pidin küll osad minema viskama, sest jäime liiga kauaks voolu taastumist ootama ning ei tõstnud õigeaegselt kuhugi jahedamasse. Arvan, et kogu kahju jääb 30-50 euro vahele.

Keskkonna säästmisega seadsin endale ühe konkreetse eesmärgi: Kuu aja jooksul mitte ühtki uut kilekotti elamisse juurde osta. Selleks, et see paremini õnnestuks tellisin endale helkur.net lehelt kaks vahvat helkurornamendiga kotti.

Kui tavaliselt ostsin iga nädal 3-5 kilekotti, mis teeb kuu aja jooksul kuni 20 kotti, siis sel kuul olin sunnitud vaid ühe koti ostma, sest mul polnud kilekotti kaasa võetud ning ma ei saanud lapsele oma kotti ära anda. Seega õnnestus päris kenasti.

Ma olen juba aastaid üpris hoolas prügi sorteerija. Kompost läheb õue ja sellest tekkinud väärtuslikku mulda saime juba sügisel aias kasutada. Pakendid sorteerime eraldi ja senini kasutasin nende kogumiseks tavalisi kilekotte, kuid otsustasin üle minna prügikottidele. Mul oli tükk aega vaja enda jaoks välja mõelda, kus on sääst?.....välja mõtlesin!!! Esiteks prügikotid maksavad vähem ja teiseks, mõistlik on osta suuremad kotid, kuhu mahub rohkem prügi, siis ei teki nii palju kilekotte, millesse kogu see kraam pakendada. Lugesin ka sellest, et mõni kogumispäeviklastest kogub ämbrisse, kuid hetkel tundub ikka kottidega pakendamine mõistlikum. Üks oluline tarkus veel - nimelt sain ühest podcastist teada, et biolagunevad kotid ei lagune koduses kompostihunnikus, seega polegi need nii loodussõbralikud ühti ja nendele raha kulutamine ei pruugigi nii mõistlik olla. 😕

Üks keskkonnasõbralik põhimõte on mul veel - ma väldin oma kodus ühekordseid nõusid. Isegi ca 40in korraldatud õuepeod oleme teinud tavaliste nõudega. Ma  sain kunagi ammu äravisatavate nõude seast 30 taldrikut, mille purunemise korral poleks kahju suur.

Loomulikult on mul keskkonnasäästlikumaks saamisel arenemisruumi veel kuhjaga. Nimelt ei ole meie kaevuvesi joogikõlbulik ja seetõttu ostame joogivee poest 5l kanistritega. Oleme otsinud erinevaid võimalusi kuskilt vett tuua, kuid pole leidnud ühtki avalikku kaevu. Sõpradele ja tuttavatele on vesi ju ka mingi tasu eest (elekter või vee- ja kanalisatsioonitasu näol) ning seetõttu pole tahtnud kellelegi puugiks kaela peale hakata. Ilmselt oleks üks võimalus ka filtrid, kuid kuna meie vesi on väga rauarikas, siis tähendaks see iganädalast filtrivahetust, mis poleks soodsam, kui need mõned kanistrid poest osta.
Seega tekib meil igal nädalal 5-8 viieliitrist tühja kanistrit, mille me siis ka pakendiprügisse paneme, kuid toredam oleks, kui sellist prügi ei tekikski.
Meie vesi tuleb Värska Vee kaevudest. Käisime ja vaatasime ise üle.

Teine suur arenemise koht on väikesed kilekotid. Üksikud puuviljad ja juurikad jätan pakendamata, kuid ma pole ikka veel suutnud võtta kasutusele võrkkotte, mida saaks ju mitmekordselt kasutada. Edusammuks saan pidada seda, et mul on materjal kottide valmistamiseks olemas. Poekottidele ei soovi ma raha kulutada, taaskasutus on ju in.

Uus kuu on kodukuu. Meil on endiselt suurim kuluteema remont. Hetkel oleme kõik projektid ootele pannud, kuigi vajaksime üht küttekeha, üks esikutest vajab renoveerimist ja unistan endiselt oma magamistoast ning saunast😏.....see nimekiri on tegelikult lõputu. Ma hetkel siinkohal peatuksin. :) 

Kannatamatu 
Elli



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mida sa edasi tegema hakkad?

See on küsimus, mida kuulen iga kord, kui kodust nina välja pistan. "Ma veel päris täpselt ei tea" - on minu vastus. See tundub nii mõnelegi ehmatav, et kuidas nii saab.  Kõigepealt pean ma puhkama. Nagu päris päriselt tegelema asjadega, mis lõõgastavad, teevad rõõmu ning annavad vaimule täieliku puhkuse. Ma olen end ühest kohast vabaks võtnud ja mul oleks võimalus kohe tormata uutesse seiklustesse, kuid ma tean, et mu vaim vajab restarti.  Kes mulle instagramis kaasa elavad, need võibolla märkasid ka storysid, kus ühel hetkel rõõmustasin saabunud vabaduse üle ja juba järgmisel hetkel oli mu rõõm asendunud masendusega, sest üks kohustus, mis nõuab mitmeid tunde pingutust, kukkus kolinal kaela. Ja nii ma siin ootan ikka veel, et oleksin ükskord ometigi vaba ja saaksin nautida suve ja oma kodus toimetamist või ka veidi ringi reisimist.  Reisimisega seoses juhtus kogemata nii, et mu reisifond sai kiiremini täis, kui oleksin osanud oodatagi. Sain veel viimased lisatasud kätte ja

PAUS või siiski selle peatüki lõpp

Tunnen, et olen selle loo alguse Ellist nii kaugele liikunud, et see poleks nagu enam minu lugu. Seepärast ei leia ka enam piisavalt motivatsiooni, et siia midagi kirjutada.  Minu elus on hetkel lehe keeramise hetk ning sooviksin alustada uut peatükki võimalikult puhtalt lehelt. Loomulikult liiguvad sellesse kaasa eelmistest peatükkides õpitud tarkused, kuid see on ikkagi täiesti uus ja juba hoopis teine lugu.  Kui sattusid siia, sest soovid teada, kust või kuidas ühte rahatarkuse teekonda alustada, siis palun liigu selle blogi algusesse ning loe läbi 2019a postitused. Loodetavasti saad sealt indu, et ka ise väikeste sammudega alustada.  Kui soovid aga minu praegustest tegemistest veidi rohkem teada saada, siis oled oodatud jälgima mind instagrammi: elli_the_saver kontole. Rahatargemat teekonda soovides Elli Teel järgmise käänakuni :) 
Tere! Mina olen Elli. Olen neljakümnendates kahe toreda teismeeas kuti ema ja ühe toreda mehe naine. Meie peres on ka kaks vahvat neljajalgset, kes vajavad süüa ja suurel hulgal tähelepanu. Ma elan Lõuna-Eestis ühes väikeses külakeses. Oma maja saime alles mõned aastad tagasi. Meie elu sõltub täielikult isiklikust transpordist, seetõttu on meie peres kaks autot (vanuses 10+ aastat). Nüüd siis põhilise juurde. Olen jälginud huviga facebookis Kogumispäeviku tegemisi ja mul on tunne, et mul on väga palju õppida, et saada rahatargaks. Minu lapsepõlves oli raha alati vähe. Enne palgapäeva oli vanematel rahad tihtipeale täiesti otsas. Pidime mõned aastad üle elama aja, kui üks vanematest oli töötu. Sõime siis põhiliselt kartulit, piima ja muna, mis tulid sel ajal oma põllult-laudast. Uusi asju osteti harva, riided tulid enamasti taaskasutusest või tuttavatelt. Mul on tunne, et minu sees on uskumused, et raha ongi alati vähe või puudu. Vaatamata nendele uskumustele, mis lapseeast kaasa o