Otse põhisisu juurde

Kodukulud - kust veel säästa annaks?

Käimas on kodukuu ja teen siis pisikese analüüsi meie kodukulude kohta. Kust veel pitsitada annaks, et mõned eurod kokku hoida või mida oleme juba teinud, et olla võimalikult säästlikud.

Teenused:
1. Elekter. Meil oli elektril väga soodne Kindel pakett, kuid kahjuks oktoobrist hind tõusis. Muidu jäid meil kolides arved praktiliselt samaks, kuigi elektrit tarbivaid aparaate tuli juurde. Elektriga saame majja nii sooja kui ka külma vee, süüa valmistan elektripliidiga ning osa kütet on elektri pealt. Peale hinnatõusu vajab nüüd pakett üle vaatamist ja ilmselt oleks mõistlik see millegi soodsama vastu vahetada. Ma isegi korra juba uurisin erinevaid võimalusi, kuid ei suutnud ära otsustada, kas meil oleks mõistlik edaspidi jätkata börsi hinnaga või mingi kindlama paketiga.
2. Internet ja mobiilid. 
Hiljuti sai vahetatud kodune internet soodsama teenusepakkuja vastu. Hinnavõit ca 5 eurot ning pean tunnistama, et teenuse kvaliteet on sellel soodsamal hetkel märgatavalt parem, sest alla- ja üleslaadimise kiirused on paremad, kui vanal teenusepakkujal.
Mobiilipakettidega oleme aga hetkel jäänud kallima teenusepakkumise juurde, sest aegajalt kuuleme ikka, et üks või teine teiste pakkujatr levi üle kurdavad. Senini on meie piirkonnas kõige paremini leviga kaetud Telia. Kuigi pean tunnistama, et aasta-aastalt on levi ka neil halvenenud, kas see tuleneb ülekoormatud või vananevast tehnikast, eks nad ise teavad paremini. Hoian silmad ja kõrvad lahti ning niipea, kui tundub, et keegi pakub midagi kvaliteetsemat ja parema hinnaga, siis ilmselt vahetan koheselt firmat.  Praeguse paketi puhul oleme igal aastal oma vajadused üle vaadanud ning soodsamaks teeb paketi see, et igaühel on maht vastavalt vajadustele ning igal võimalusel kasutame Wifile ümberlülitamist.
3. Televisioon on meil Elisa. Loomulikult kõiki pakutavaid kanaleid me ei kasuta, kuid pole uurinud, kas tuleks odavam, kui loobuks osadest, mida me mitte kunagi ei vaata. Kas üldse on sellist varianti? Hetkel maksame kahe televiisori teenuse eest. Teine telekas ei ole küll järjepidevalt kasutuses, kuid samas on vahepeal ikka nii hea, kui saame ekraane jagada, sest üks tahab vaadata üht ja teine teist saadet.
4. Vesi ja kanalisatsioon . Veearved langesid meil kolides märgatavalt, st vee eest me eraldi enam ei maksa ning nagu eelpool mainisin, siis elektritasu meil märgatavalt ei tõusnud. Vee ja kanalisatsiooni eest pidime varem igakuiselt maksma umbes 45 eurot, seega on see päris kopsakas kokkuhoid. Kanalisatsiooni eest peame veidi maksma, sest see vajab vähemalt korra aastas tühjendamist, mis teeb ca 50 eurot aastas.
http://insedia.me/idea/
5. Puukütte saamiseks peame kulutama raha bensiinile ja saehoolduse vahenditele ning panustama päris suurel hulgal oma aega.  Siiani on puud tulnud oma metsast. Hetkel on kahe talve puud valmis ning tuulemurruga sai ca 8 rummi veelgi juurde. Kui veel korteris elasime, siis ostsime alati kolmemeetrised puud, mille ise parajaks saagisime ja halgudeks lõhkusime. Mina siis peamiselt ladustaja rollis, mehed lõhkujad ja saagijad.
6. Ajalehed - tellitud on vaid 1 ajakiri. Kuutasuga 3.20.
7. Teenused. Suurte rallifännidena maksame iga kuu WRC paketi eest 8.99. Väga odav ju, kui võrrelda rallidele kohale sõitmisega. Ilmselt saab meie suurem välisreis olema just mõnele rallile. 😛
Netflixi, Spotifyd jms me ei kasuta
Mul on tasuline Office programm, sest ma pole osanud seda tasuta variandi vastu vahetada 😟

Igapäevane säästlik ja vähem säästlik käitumine.
Dušivee kinni keeramine on meie jaoks iseenesestmõistetav. Elektripliidi lülitan alati välja veidi enne toidu lõplikku valmimist. Talvel püüan enamus sööke puupliidil teha.
Dušinurka kütame elektriradiaatoriga vaid siis, kui keegi läheb pesema või kui ilm väga külm. Selleks, et niiskust liiga palju ei koguneks, hoiame iga päev duširuumi ust lahti ja laseme köögisooja sinna sisse. Kuna köök läheb küttes niikuinii liiga kuumaks, siis on see nö 2in1, jahutab kööki ja soojendab duširuumi.
Nõudepesu on üks nõrk koht.  Nõudepesumasinat meil pole ja ma armastan jooksva vee all nõusid pesta.Võiks ju enam kausis pesta, hoiaks suure hulga vett ja elektrit kokku. Sorteeritava prügi puhastamiseks olen hakanud kasutama nõudepesust tekkivat vett, mis pole rasvane. Näiteks valan teetassist ülejääva vee konservipurki vms.

Tuled on meil alati kõikides ruumides ära kustutatud, kui keegi seal ei viibi, va arvatud üks väike lamp köögis, sest köök on maja keskpunkt ja kogu liikumine käib läbi köögi. Õues on üks liikumisanduriga lamp. Teisi kasutame vaid vajadusel. Mul ei ole vajadus öö läbi ümber maja valgust hoida. See on ju ka lisa elektrikulu. Tasapisi läheme üle ledpirnidele, mis on säästlikumad.

Pesu pesemine, kui masin on täis - see tundub mulle nii iseenesestmõistetav, et lugedes, et see on ka säästunipp, olin veidi üllatunud. Pesu pesemisel võiks ehk tihemini kasutada kiirpesu programme, kuid kui seal on juba mõni määrdunum ese sees, siis kardan, et pesu ei lähe puhtaks ja panen ikkagi pikema programmi peale. Olen pesupulbri fänn, sest kapslid määravad ära, kui palju pesukordi ma nendega pesta saan. Pesugeelidega olen katsetanud, kuid pole endale meeldivat leidnud. Pähklitesse jm ökoloogilisematesse variantidesse pole mul eriti usku.

Uudis....kannatlikkuse peatükis rääkisin kattemadratsist, mida ma ei raatsinud ära osta. Mul on kahju, et ma selle hinda ei jäädvustanud, sest nüüd ei usu ma enam ise ka, et see esialgne soodushind oli 169.- eurot ja täishinnaks oli sel hetkel pandud 229 vms. Vaid kaks nädalat hiljem maksis sama madrats 118.- eurot. Taas väidetav 40% allhindlus ning nüüd oli täishind 169.- eurot. Müstika. Igatahes oli see hind ja meie uni väärt seda, et klappisime mehega 50:50 .....ärge naerge midagi, kõik peab olema aus värk. Igaühel on ju oma eelarve ja kuu väljaminekud juba ära arvestatud....ja ostsime madratsi ära. Head und meile!


Uskumatu, ongi aasta viimane kuu ukse ees. Valmistun tasapisi juba jõuludeks. Püüame võimalikult mõistlikult ja säästlikult oma jõulud veeta.

Peaks avama kihlveokontori: kas Elli saavutab oma aastaeesmärgid või mitte? 😏 ...ja ma ei jõua ära oodata, et teile veel üht uudist rääkida, kuid olen otsustanud, et enne aasta lõppu ei räägi midagi. Kerin vaid veidi teie uudishimu.

Tegelikult jube väsinud, aga siiski veel elus
Elli








Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mida sa edasi tegema hakkad?

See on küsimus, mida kuulen iga kord, kui kodust nina välja pistan. "Ma veel päris täpselt ei tea" - on minu vastus. See tundub nii mõnelegi ehmatav, et kuidas nii saab.  Kõigepealt pean ma puhkama. Nagu päris päriselt tegelema asjadega, mis lõõgastavad, teevad rõõmu ning annavad vaimule täieliku puhkuse. Ma olen end ühest kohast vabaks võtnud ja mul oleks võimalus kohe tormata uutesse seiklustesse, kuid ma tean, et mu vaim vajab restarti.  Kes mulle instagramis kaasa elavad, need võibolla märkasid ka storysid, kus ühel hetkel rõõmustasin saabunud vabaduse üle ja juba järgmisel hetkel oli mu rõõm asendunud masendusega, sest üks kohustus, mis nõuab mitmeid tunde pingutust, kukkus kolinal kaela. Ja nii ma siin ootan ikka veel, et oleksin ükskord ometigi vaba ja saaksin nautida suve ja oma kodus toimetamist või ka veidi ringi reisimist.  Reisimisega seoses juhtus kogemata nii, et mu reisifond sai kiiremini täis, kui oleksin osanud oodatagi. Sain veel viimased lisatasud kätte ja

PAUS või siiski selle peatüki lõpp

Tunnen, et olen selle loo alguse Ellist nii kaugele liikunud, et see poleks nagu enam minu lugu. Seepärast ei leia ka enam piisavalt motivatsiooni, et siia midagi kirjutada.  Minu elus on hetkel lehe keeramise hetk ning sooviksin alustada uut peatükki võimalikult puhtalt lehelt. Loomulikult liiguvad sellesse kaasa eelmistest peatükkides õpitud tarkused, kuid see on ikkagi täiesti uus ja juba hoopis teine lugu.  Kui sattusid siia, sest soovid teada, kust või kuidas ühte rahatarkuse teekonda alustada, siis palun liigu selle blogi algusesse ning loe läbi 2019a postitused. Loodetavasti saad sealt indu, et ka ise väikeste sammudega alustada.  Kui soovid aga minu praegustest tegemistest veidi rohkem teada saada, siis oled oodatud jälgima mind instagrammi: elli_the_saver kontole. Rahatargemat teekonda soovides Elli Teel järgmise käänakuni :) 
Tere! Mina olen Elli. Olen neljakümnendates kahe toreda teismeeas kuti ema ja ühe toreda mehe naine. Meie peres on ka kaks vahvat neljajalgset, kes vajavad süüa ja suurel hulgal tähelepanu. Ma elan Lõuna-Eestis ühes väikeses külakeses. Oma maja saime alles mõned aastad tagasi. Meie elu sõltub täielikult isiklikust transpordist, seetõttu on meie peres kaks autot (vanuses 10+ aastat). Nüüd siis põhilise juurde. Olen jälginud huviga facebookis Kogumispäeviku tegemisi ja mul on tunne, et mul on väga palju õppida, et saada rahatargaks. Minu lapsepõlves oli raha alati vähe. Enne palgapäeva oli vanematel rahad tihtipeale täiesti otsas. Pidime mõned aastad üle elama aja, kui üks vanematest oli töötu. Sõime siis põhiliselt kartulit, piima ja muna, mis tulid sel ajal oma põllult-laudast. Uusi asju osteti harva, riided tulid enamasti taaskasutusest või tuttavatelt. Mul on tunne, et minu sees on uskumused, et raha ongi alati vähe või puudu. Vaatamata nendele uskumustele, mis lapseeast kaasa o