Otse põhisisu juurde

Jõuluootus

...alanud on jõulukuu. Tegemisi on endiselt kuhjaga. Ootan juba väga jõule, lootes, et ehk saan siis veidikeseks aja maha võtta ja lihtsalt olla ning nautida lähedaste seltskonda ja head sööki. 

Mõnikord teeb elu meile ise kingitusi. Nii saime me kalli kaasaga kingituseks lõõgastava spaapaketi. Peaaegu kolm päeva mittemidagi tegemist mõjus meile mõlemale värskendavalt. Tegelikult tuleks selliseid hetki endale tihemini lubada. Eriti nüüd hilissügisel, kus see hallus ja kaamos masendab täielikult. Kuna meil raha soojamaareisiks pole ning ilmselt poleks me ise raatsinud endale ka spaapuhkust lubada, sest alati on ju midagi olulisemat, siis olen südamest tänulik selle mõnusa kingi eest. 
                                  
Teine kink tuli veel. Kui elektrikatkestus viis meie külmkapist umbes 30 euro eest söögikraami prügikasti, siis tõi see teisipidi meile umbes samas vääringus toitu, mida ei tohi kaubanduses müüa, kuid mis on täiesti söögikõlbulik. Elus kohe peab mingi tasakaal valitsema. 

Ega ma siis muidu ka ole käed rüpes istunud. Teatavasti on detsembri algus suur jõululaatade aeg. Kuna see aasta oli hea pohla-aasta, siis panime ühe suure portsu pohli purki ja kuna me ise ei jõua 40 purki moosi ise ära süüa, siis läks veidi üle poole sellest laadale müüki. Lisaks tegin veidi jõuluehteid ning piparkoogitainast. Kuidas nüüd öeldagi? Midagi me ju teenisime, kuid kui arvestada seda, mitmeid tunde ma ettevalmistuseks kulutasin, siis saaksin enda tunnitasuks umbes 50 senti või võibolla veelgi vähem. Seega ei pea ma seda väga tulusaks raha teenimise võimaluseks. Samas ei kahetse ma sellegipoolest seda ettevõtmist, sest müügiletis kohtusin erinevate inimestega ja laadamelu oli mõnus. Kõik naeratasid ja olid kuidagi sõbralikumad kui tavaliselt. Seega sain suurema tasu hoopis nendest emotsioonidest. See mõnikümmend eurot kasumit rändas minu hädaabifondi. Seatud eesmärgist on veel veidi puudu. 

Esimesed piparkoogid (omavalmistatud piparkoogitainast)
Nüüd, kui laat läbi, saan enam pühenduda kodustele jõulude ettevalmistustele. Piparkoogitainast jätkub kenasti ka jõuluajaks. Panen selle sügavkülma oma õiget aega ootama. Lisaks sellele tuleb lähipäevil valmis keeta kõrvitsasalat. Kindlasti teen ise ka praekapsa, sest õllega isetehtud kapsas on maailma kõige parem. Kallis kaasa plaanib nädalavahetusel õlle käima panna. 

Jõululauale tuleb kõik kõige traditsioonilisem: ahjupraad, verivorstid, pohlamoos, kõrvitsasalat, mõned hapukoorega salatid, isetehtud kringel ning piparkoogid ja ilmselt mitteisetehtud mandariinid. 

Kingitustega on nii, et ma ei armasta pudi-padi. Seega saab iga pereliige ühe kingi, mida ta väga on soovinud või mida tal on reaalselt vaja ning üldjuhul on need kingid veidi kallimad (vahemikus 50-100 eurot). Nii tubli ma paraku pole, et kõik kingid juba varakult valmis oleksin ostnud, kuigi olen juba aastaid mõelnud, et see vähendaks märgatavalt jõulustressi. Kes minu looga paremini kursis, see teab, et ega mul eriti palju võimalusi siiani midagi valmis osta pole olnudki, sest pidin tegelema igakuiste väljaminekutega toime tulemisega. Oktoober ja november on olnud juba veidi stressivabamad, kuid eks  on tulnud tegeleda ka varasemast kitsikusest tekkinud aukude lappimisega. 

Sugulaste ja sõpradega on tehtud kokkulepped, et me ei tee teineteisele eraldi kingitusi. Emale olen ikka alati midagi väikest viinud. Enamasti enda heegeldatud pitsiga käterätid, kootud pitssokid vms kena, aga praktilist. Selleaastase kingituse sain mõne euro eest laadalt, lisan midagi magusat ja omatehtut juurde ja ongi üks kena ja südamest tulev kingike valmis. Hindan aina enam lähedastega koosveedetud hetki ning kingitused tunduvad teisejärgulised. Ma ei soovi, et keegi end minu või mu pere pärast vaeseks peaks ostma. 

Ilmselt jääb meie kogu pere jõulueelarve kuskil 300 euro kanti (söök ja kingid). Osa sööki on arvestatud iganädalasest toidueelarvest. 

Jõulu(puhkuse)ootuses 
Elli








Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mida sa edasi tegema hakkad?

See on küsimus, mida kuulen iga kord, kui kodust nina välja pistan. "Ma veel päris täpselt ei tea" - on minu vastus. See tundub nii mõnelegi ehmatav, et kuidas nii saab.  Kõigepealt pean ma puhkama. Nagu päris päriselt tegelema asjadega, mis lõõgastavad, teevad rõõmu ning annavad vaimule täieliku puhkuse. Ma olen end ühest kohast vabaks võtnud ja mul oleks võimalus kohe tormata uutesse seiklustesse, kuid ma tean, et mu vaim vajab restarti.  Kes mulle instagramis kaasa elavad, need võibolla märkasid ka storysid, kus ühel hetkel rõõmustasin saabunud vabaduse üle ja juba järgmisel hetkel oli mu rõõm asendunud masendusega, sest üks kohustus, mis nõuab mitmeid tunde pingutust, kukkus kolinal kaela. Ja nii ma siin ootan ikka veel, et oleksin ükskord ometigi vaba ja saaksin nautida suve ja oma kodus toimetamist või ka veidi ringi reisimist.  Reisimisega seoses juhtus kogemata nii, et mu reisifond sai kiiremini täis, kui oleksin osanud oodatagi. Sain veel viimased lisatasud kätte ja

PAUS või siiski selle peatüki lõpp

Tunnen, et olen selle loo alguse Ellist nii kaugele liikunud, et see poleks nagu enam minu lugu. Seepärast ei leia ka enam piisavalt motivatsiooni, et siia midagi kirjutada.  Minu elus on hetkel lehe keeramise hetk ning sooviksin alustada uut peatükki võimalikult puhtalt lehelt. Loomulikult liiguvad sellesse kaasa eelmistest peatükkides õpitud tarkused, kuid see on ikkagi täiesti uus ja juba hoopis teine lugu.  Kui sattusid siia, sest soovid teada, kust või kuidas ühte rahatarkuse teekonda alustada, siis palun liigu selle blogi algusesse ning loe läbi 2019a postitused. Loodetavasti saad sealt indu, et ka ise väikeste sammudega alustada.  Kui soovid aga minu praegustest tegemistest veidi rohkem teada saada, siis oled oodatud jälgima mind instagrammi: elli_the_saver kontole. Rahatargemat teekonda soovides Elli Teel järgmise käänakuni :) 
Tere! Mina olen Elli. Olen neljakümnendates kahe toreda teismeeas kuti ema ja ühe toreda mehe naine. Meie peres on ka kaks vahvat neljajalgset, kes vajavad süüa ja suurel hulgal tähelepanu. Ma elan Lõuna-Eestis ühes väikeses külakeses. Oma maja saime alles mõned aastad tagasi. Meie elu sõltub täielikult isiklikust transpordist, seetõttu on meie peres kaks autot (vanuses 10+ aastat). Nüüd siis põhilise juurde. Olen jälginud huviga facebookis Kogumispäeviku tegemisi ja mul on tunne, et mul on väga palju õppida, et saada rahatargaks. Minu lapsepõlves oli raha alati vähe. Enne palgapäeva oli vanematel rahad tihtipeale täiesti otsas. Pidime mõned aastad üle elama aja, kui üks vanematest oli töötu. Sõime siis põhiliselt kartulit, piima ja muna, mis tulid sel ajal oma põllult-laudast. Uusi asju osteti harva, riided tulid enamasti taaskasutusest või tuttavatelt. Mul on tunne, et minu sees on uskumused, et raha ongi alati vähe või puudu. Vaatamata nendele uskumustele, mis lapseeast kaasa o