Otse põhisisu juurde

Kuidas hakkama saada vol.2 ja ostupaanika


Appi! Mind tabas nädalavahetusel mingi kummaline ostupaanika. Nimelt sai tegelikult juba neljapäeval suuremad ostud ära tehtud, kuid kuna mul oli laupäeval vaja ekstra linna minna, et koertele konserve, puugitilku ja ussirohtu osta, siis käisin ka turul ja toidupoes, kuigi mu külmkapp ei olnud veel sugugi tühi.
....ja siis see juhtuski. Ma muudkui ostsin igasugu toiduaineid kokku (räime, sinki, peekonit, hakkliha, krabipulki, röstsaia jne). Külmkapp sai ikka triiki täis. Öösel ärkasin üles mingi kummalise ägina ja undamise peale. See polnud nüüd ohtlikult vali, kuid siiski piisavalt kõva, et mind üles ajada. Meie 18a vana külmkapp ägises sellest söögilaadungi külmutamisest. Kuulatasin tükk aega hirmuga, et ega ta nüüd kavatse otsi andma hakata, kuid mingil hetkel ta siiski vaikis ja uinusin.
Hommik kodukontoris 

Kuid selle ostuhullusega tõusis minu sellel kuul söögile kulunud summa juba üle 300 euro. Kui soovin eelarvesse ehk 400 euro piiridesse jääda, siis peaksin põhimõtteliselt ülejäänud 15 päeva hakkama saama 70 euroga ja ma arvan, et hea planeerimise korral oleks see isegi võimalik, kuid ma ei tea, kas ma olen selliseks pingutuseks valmis. Inimene pingutab ju täpselt nii palju, kui tal on vaja pingutada, sest praegu ei ole meie olukord veel nii kriitiline, et oleks vaja pingutada.

Minu elus on olnud küll mitmeid selliseid väga keerulisi hetki, kus on tulnud end maksimaalselt kokku võtta. Alguse sai see juba lapsepõlvest, kui vanemad lahutasid ja meil tekkis olukord, kus jäime õega nädalaks või paariks kahekesi (13a ja 15a), ma enam nii täpselt ei mäleta. Tean vaid seda, et raha meil praktiliselt polnud ja me ei teadnud kui kaua me peame niimoodi hakkama saama. Õnneks oli meil piima ja kartulit. Vähese raha eest, mis mul oli, ostsin meile mõne paki kukesuppi. Piima ja kartuliga saab ju teha igasugu roogasid. Kuigi 15-aastasena polnud ma veel mingi eriline kokkaja. Põhiliselt sõime siis praekartulit ja meie lemmikmagustoit oli nendel päevadel piimakissell.

Ülikooli õpingute ajal mul vanematepoolne toetus puudus, kuid elasin juba koos oma tulevase
abikaasaga ning tema palk oligi meie peamine sissetuleku allikas. See oli 90ndate lõpus ning mingil hetkel läksid nende firma seisud nii hapuks, et mees ei saanud 3 kuud oma palka kätte. Kui esimesel kuul oli mul totaalne paanika, siis kolmandaks kuuks olin juba meister piskuga läbi ajaja. Õnneks oli mul ju võimalus õppelaenu taotleda ja olin selle summad iga kuu peale ära jaganud. Sel hetkel oli mul väga täpselt rahad iga päeva peale ära jagatud. Päevaraha oli vaid mõned kroonid. Tegin iga nädal söögikorra kaupa menüü kõige odavamatest toitudest, mis ma teadsin. Mäletan hästi, kuidas ma mehega pahandasin, kui see näiteks liiga paksu vorstiviilu leivale pani või niisama viilu vortsi endale suhu pistis, sest tema kodus ei olnud kunagi puudust olnud, kuid mul polnud ju pärast piisavalt materjali kastme jaoks.

.....arvan, et kõik peavad lapse ootust ja sündi kõige õnnelikumaks ajaks oma elus. Riik on selleks andnud toetused, et noor pere saaks oma lapsele kõik hädapärase osta ja siis, kui sa tunned, et kõik on väga hästi....siis hakkab juhtuma....Esmalt tegin ma seitse kuud rasedana avarii, milles jäin ise õnneks küll füüsiliselt praktiliselt terveks, kuid kogu minu dekreediraha läks autoremondile. Paar kuud hiljem sündis siis meie teine laps ning tol ajal käis kahjuks palju arveldamist veel sularahas. Nii oli minu rahakoti vahel kogu sünnitoetus ja pool mehe palka, mille pidime panka viima, et saaksime arved interneti teel ära maksta.....ja ma kaotasin (või varastati) selle rahakoti ära kogu rahaga. Oh neid olekseid ja polekseid ning iseenda hurjutamist, kuidas oleks kõike pidanud teistmoodi ja paremini tegema, kuid tagantjärele tarkus on see kõige kehvem.....See on ainus kord minu elus, kui ma palusin oma emalt rahalist abi. See tähendab laenasin talt veidi raha, mille järgmisel kuul loomulikult jälle tagasi maksime. Kuid laenusumma ei olnud suur ja pidime taas väga kokkuhoidlikult selle kuu aega hakkama saama.

Eelmise masu ajal saime siis pihta sellega, et mees jäi aastaks tööta. Ta küll püüdis haarata igast juhutööst kinni, mis talle pakuti, kuid põhiliselt elasime, siis minu sissetulekust ehk siis tol hetkel lasteaiaõpetaja palgast. Peale seda sai ta mõneks ajaks hooajalisele tööle, st suvel oli kõik tore ja hea, sest peres oli kaks sisssetulekut, kuid talvel pidime 4-5 kuud vaid ühe palgaga hakkama saama.
Elu - AFORISMID ja MÕTTETERAD
http://kaisaaforismid.weebly.com/elu.html
Kui ma nüüd kõigele sellele tagasi mõtlen, siis on meil praegusel hetkel ikka vägagi stabiilne olukord. Kuid natuke pingutada võiks ju siiski. Hetkel on mul sügavkülmas piisavalt kraami, et vähemalt nädala aja põhitoidud planeerida. juurde tuleb vaid osta piima, hapukoort, leiba ning veidi võileivakraami. Sean endale eesmärgi jääda siiski võimalikult 400 euro lähedale, üle saan minna maksimaalselt 50 euroga, sest ülejäänud raha on juba ära planeeritud. Maksin pool ühest järelmaksust ära ja järgmisel kuul loodan sellega nulli saada (sain oma lisalepingu tasu, kuid vähem, kui esialgu lepingus kirjas, sest mul polnud võimalik kõiki kohustusi eriolukorra tõttu täita). See kuu tuleb osta veel suverehvid, kuigi tänane ilm on vägagi talvine. Seega priisata ei saa, kuid midagi hullu ka pole... Pealegi, mul on ju nüüd säästud, mida vaikselt kasvatan. Varasematel aegadel elasime pidevalt palgapäevast palgapäevani ning säästsime vaid konkreetsete asjade tarbeks. Siis mul puudys tarkus, et igaüks saab ja peab kasvõi veidihaaval säästupuhvrit kasvatama.

Ostuhullust säästur
Elli

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mida sa edasi tegema hakkad?

See on küsimus, mida kuulen iga kord, kui kodust nina välja pistan. "Ma veel päris täpselt ei tea" - on minu vastus. See tundub nii mõnelegi ehmatav, et kuidas nii saab.  Kõigepealt pean ma puhkama. Nagu päris päriselt tegelema asjadega, mis lõõgastavad, teevad rõõmu ning annavad vaimule täieliku puhkuse. Ma olen end ühest kohast vabaks võtnud ja mul oleks võimalus kohe tormata uutesse seiklustesse, kuid ma tean, et mu vaim vajab restarti.  Kes mulle instagramis kaasa elavad, need võibolla märkasid ka storysid, kus ühel hetkel rõõmustasin saabunud vabaduse üle ja juba järgmisel hetkel oli mu rõõm asendunud masendusega, sest üks kohustus, mis nõuab mitmeid tunde pingutust, kukkus kolinal kaela. Ja nii ma siin ootan ikka veel, et oleksin ükskord ometigi vaba ja saaksin nautida suve ja oma kodus toimetamist või ka veidi ringi reisimist.  Reisimisega seoses juhtus kogemata nii, et mu reisifond sai kiiremini täis, kui oleksin osanud oodatagi. Sain veel viimased lisatasud kätte ja

PAUS või siiski selle peatüki lõpp

Tunnen, et olen selle loo alguse Ellist nii kaugele liikunud, et see poleks nagu enam minu lugu. Seepärast ei leia ka enam piisavalt motivatsiooni, et siia midagi kirjutada.  Minu elus on hetkel lehe keeramise hetk ning sooviksin alustada uut peatükki võimalikult puhtalt lehelt. Loomulikult liiguvad sellesse kaasa eelmistest peatükkides õpitud tarkused, kuid see on ikkagi täiesti uus ja juba hoopis teine lugu.  Kui sattusid siia, sest soovid teada, kust või kuidas ühte rahatarkuse teekonda alustada, siis palun liigu selle blogi algusesse ning loe läbi 2019a postitused. Loodetavasti saad sealt indu, et ka ise väikeste sammudega alustada.  Kui soovid aga minu praegustest tegemistest veidi rohkem teada saada, siis oled oodatud jälgima mind instagrammi: elli_the_saver kontole. Rahatargemat teekonda soovides Elli Teel järgmise käänakuni :) 
Tere! Mina olen Elli. Olen neljakümnendates kahe toreda teismeeas kuti ema ja ühe toreda mehe naine. Meie peres on ka kaks vahvat neljajalgset, kes vajavad süüa ja suurel hulgal tähelepanu. Ma elan Lõuna-Eestis ühes väikeses külakeses. Oma maja saime alles mõned aastad tagasi. Meie elu sõltub täielikult isiklikust transpordist, seetõttu on meie peres kaks autot (vanuses 10+ aastat). Nüüd siis põhilise juurde. Olen jälginud huviga facebookis Kogumispäeviku tegemisi ja mul on tunne, et mul on väga palju õppida, et saada rahatargaks. Minu lapsepõlves oli raha alati vähe. Enne palgapäeva oli vanematel rahad tihtipeale täiesti otsas. Pidime mõned aastad üle elama aja, kui üks vanematest oli töötu. Sõime siis põhiliselt kartulit, piima ja muna, mis tulid sel ajal oma põllult-laudast. Uusi asju osteti harva, riided tulid enamasti taaskasutusest või tuttavatelt. Mul on tunne, et minu sees on uskumused, et raha ongi alati vähe või puudu. Vaatamata nendele uskumustele, mis lapseeast kaasa o