Otse põhisisu juurde

Need lagunevad kärud võiks juba maha müüa....

 ...ja võtta jälle hunnik laenu ning osta veidi uuemad autod, kuid see ei kindlusta ju veel normaalselt toimivat sõiduvahendit. Meil on septembrist saanud autode eri. Minu auto tegelikult toimetab hetkel enam-vähem ja vajab nipet-näpet sättimist, kuid uuest autost unistan sellegipoolest, sest kitse matsu tõttu mõlkis uksega sõites, tunnen end nagu mingi liiklushuligaan....Eelmisel nädalal arvas seda ka üks autojuht, kes sõitis mulle järele ja tegi mulle noomituse, sest ületasin pidevjoont. Tegu oli minu jaoks võõra ringteega ja märkasin liiga hilja, et katkendlik joon saab poole ringipeal otsa ja rea vahetamine ei ole lubatud....Kuid see noomija väitis, et olen lausa kolm korda talle sama koha peal ette keeranud....ma ei suutnud sellepeale midagi vastata, sest olin täiesti kindel, et see ei saanud mina olla, sest ma pole sellist manöövrit seal varem teinud, kuid saate ju aru, et jube piinlik olukord oli see igatahes...ja ma ei märganud, et ta oleks mulle ette sõitma hakanud vms, st midagi ohtlikku minu arust ei olnud,  kuid see muidugi ei õigusta minu apsakat. 




Kuid täna olen hoopis ärev mehe auto pärast, mis sai eile remonti viidud. Jamad algasid juba paar kuud tagasi. Mingil hetkel auto lihtsalt jääb keset sõitu seisma või hakkab jõnksutama. Näiteks juhtus nii ühel möödasõidul. Mees jõudis sooritada eduka möödasõidu ühest suurest rekkast, ning siis .....NNNnnnn-n-n....ja mootor seisab. See rekkajuht võis küll mõelda, et mingi debiil kihutab mööda ja siis tõmbab nina ees tee äärde parkima.  

Esmalt arvati, et ehk on tegemist mingi gaasipedaali anduri jamaga. Uuena maksab selline jublakas a 400 eurot. Saime ühe lammutusest (35 euro eest), kuid midagi ei muutunud paremaks. ....ahjaa enne seda vahetas ta välja kütusefiltri, kusjuures esmalt keeras midagi katki, st pidi neid kaks korda ostma (kulu 80 eurot). Lisaks sellele sai kütusele lisatud vahendit, mis peaks seda puhastama. Kuid auto trikitas ikka edasi.  Siis käis auto diagnostikas ja tehti sund-tahmapõletus. Järgmisena arvas üks tuttav autode remontija, et tegu võib olla ka väntvõlli pöörete anduriga (vahetusega kokku ca 40 eurot) -  see nimi sai mul korrektselt pähe õpitud, sest mina olin see, kes pidi selle poest ostma.....kuid kasutegur oli praktiliselt null või noh, mees väidab, et veidi nagu oleks erksam käivitamine vms. 

Reedel linnast koju sõites suri auto mitmeid kordi välja ja tõmblemine muutus ka eriti hulluks. Rohkem ei julgenud ta autot puutuda ja sai eile saime selle remonditöökotta viidud. Kusjuures linna sõites töötas mootor nii sujuvalt, nagu tal polekski midagi viga. Nüüd ma siis istun ja värisen, et kas peame kõik oma säästud nulli ajama, et auto korda saada. Niigi olen hädaabifondist viimasel ajal mitmeid kordi ju näpistanud. September on meie jaoks aasta kõige kulukam kuu ja seda peale puhkuseid, st raha vähe ja kulutusi palju. Seega on minu sos-fondis vaid 150 eurot, kuid õnneks on teisel poolel ka endal midagi kõrvale pandud (saunaehitus lükkub ilmselt jälle korralikult edasi) ja mul on veel eraldi meelerahufond, mida ma kasutan vaid väga väga kriitilises olukorras. Loodan, et seekord ei lähe olukord veel nii kriitiliseks. 



Samas eelmise aasta augustis, kui auto seisma jäi....jah, seesama auto....siis olid meie säästud praktiliselt nullis. Seega võin väga tänulik olla, et oleme oma finantskäitumist nii palju muutnud, et ei pea päris iga suurema väljamineku pärast muretsema. Kui aga selliseid äkilisi kulutusi peaks korraga mitu tulema, siis oleme taas maoli maas. 

...peagi on meie majapidamisse veel kolmaski peavalu tulemas, st valime hetkel lapsele autot. See raha on tal suures osas ise kokku kogutud ning ühe osa sai siis arvelt, kuhu mina ja vanaema igakuiselt makseid tegime. Raha on veidi alla paarituhande, selle raha eest on juba ühtteist liikvel, kuid oluline on see, et saaks võimalikult heas tehnilises korras masina. Noor ise tahaks ju võimalikult moodsat ja ägedat, kuid palusin tal kannatust varuda, küll tuleb see ägedate aeg ka (ta pole mingi bemmivend, kuid sooviks võimalikult uut autot saada). 

Ise pean veel vähemalt paar aastat suutma praeguse autoga hakkama saada, kui ma just vahepeal loteriiga ei võida, sest mul on suur soov jätkata oma teed laenuvabaduse poole ning ma ei sooviks järgmise auto ostmisel laenu võtta. 


Veidi liikluses huligaanitsenud

Elli

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mida sa edasi tegema hakkad?

See on küsimus, mida kuulen iga kord, kui kodust nina välja pistan. "Ma veel päris täpselt ei tea" - on minu vastus. See tundub nii mõnelegi ehmatav, et kuidas nii saab.  Kõigepealt pean ma puhkama. Nagu päris päriselt tegelema asjadega, mis lõõgastavad, teevad rõõmu ning annavad vaimule täieliku puhkuse. Ma olen end ühest kohast vabaks võtnud ja mul oleks võimalus kohe tormata uutesse seiklustesse, kuid ma tean, et mu vaim vajab restarti.  Kes mulle instagramis kaasa elavad, need võibolla märkasid ka storysid, kus ühel hetkel rõõmustasin saabunud vabaduse üle ja juba järgmisel hetkel oli mu rõõm asendunud masendusega, sest üks kohustus, mis nõuab mitmeid tunde pingutust, kukkus kolinal kaela. Ja nii ma siin ootan ikka veel, et oleksin ükskord ometigi vaba ja saaksin nautida suve ja oma kodus toimetamist või ka veidi ringi reisimist.  Reisimisega seoses juhtus kogemata nii, et mu reisifond sai kiiremini täis, kui oleksin osanud oodatagi. Sain veel viimased lisatasud kätte ja

PAUS või siiski selle peatüki lõpp

Tunnen, et olen selle loo alguse Ellist nii kaugele liikunud, et see poleks nagu enam minu lugu. Seepärast ei leia ka enam piisavalt motivatsiooni, et siia midagi kirjutada.  Minu elus on hetkel lehe keeramise hetk ning sooviksin alustada uut peatükki võimalikult puhtalt lehelt. Loomulikult liiguvad sellesse kaasa eelmistest peatükkides õpitud tarkused, kuid see on ikkagi täiesti uus ja juba hoopis teine lugu.  Kui sattusid siia, sest soovid teada, kust või kuidas ühte rahatarkuse teekonda alustada, siis palun liigu selle blogi algusesse ning loe läbi 2019a postitused. Loodetavasti saad sealt indu, et ka ise väikeste sammudega alustada.  Kui soovid aga minu praegustest tegemistest veidi rohkem teada saada, siis oled oodatud jälgima mind instagrammi: elli_the_saver kontole. Rahatargemat teekonda soovides Elli Teel järgmise käänakuni :) 
Tere! Mina olen Elli. Olen neljakümnendates kahe toreda teismeeas kuti ema ja ühe toreda mehe naine. Meie peres on ka kaks vahvat neljajalgset, kes vajavad süüa ja suurel hulgal tähelepanu. Ma elan Lõuna-Eestis ühes väikeses külakeses. Oma maja saime alles mõned aastad tagasi. Meie elu sõltub täielikult isiklikust transpordist, seetõttu on meie peres kaks autot (vanuses 10+ aastat). Nüüd siis põhilise juurde. Olen jälginud huviga facebookis Kogumispäeviku tegemisi ja mul on tunne, et mul on väga palju õppida, et saada rahatargaks. Minu lapsepõlves oli raha alati vähe. Enne palgapäeva oli vanematel rahad tihtipeale täiesti otsas. Pidime mõned aastad üle elama aja, kui üks vanematest oli töötu. Sõime siis põhiliselt kartulit, piima ja muna, mis tulid sel ajal oma põllult-laudast. Uusi asju osteti harva, riided tulid enamasti taaskasutusest või tuttavatelt. Mul on tunne, et minu sees on uskumused, et raha ongi alati vähe või puudu. Vaatamata nendele uskumustele, mis lapseeast kaasa o