Otse põhisisu juurde

Pealkirjata lugu :D

 September sai läbi ja suur oli minu üllatus, kui lõpetasin selle 341 euroga pangaarvel. Tegelikult oli vaba kuluraha alles isegi 371€, sest rahakotis oli veel alles 30€ toiduraha. 

Ära said ju peetud kõik sünnipäevad. Pulmast pidin küll haiguse tõttu loobuma, kuid kingitus ootab pruutpaariga kokku saamist. Eelarvesse ei olnud arvestatud raha, mis kulus ravimitele, kuid ilmselt samal ajal tuli kokkuhoid kütusekuludelt, sest ma ei sõitnud kaks nädalat eriti kuhugi. Kuna mulle tundus kuu alguses kõike nii palju ja raha peale puhkust pigem väga täpselt, siis olen igatahes ise küll väga üllatunud. 


Me siin saime vahepeal taas koroonaga pihta. Muidu polnudki seekord väga hull, kuid mul oli probleeme, et köha lahtisemaks saada. Jõin aga meega teed, sõin igasugu tablette sisse, aurutasin ja tegin sinepi ja meeplaastreid. Lõpuks oli kõige suuremaks abimeheks ikkagi saun. Aururohke leil ning ma ei tea, kas see ka aitas, aga igatahes hõõrusin end igaks juhuks ka veidi soolaga kokku. 

Kes nüüd minu instagrammi on jõudnud, need teavad, et olen taas nädalamenüüde planeerimise ette võtnud. Kuna meil on olukord, kus nädala sees on 3 inimest ning nädala lõppudes 4, siis olen hetkel seadnud nädala eelarveks 80€. Võtan selle pühapäeval välja, sest minu toidueelarve algab pühapäevaga, mil saan poest juba uue nädala varud ära osta. 

Müstika, kuid eelmisel nädalal jäi mul 10€ üle ning sel nädalal lausa 20€. See viimane võis olla veidi mõjutatud minu haigusest, sest mul lihtsalt polnudki eriti jaksu ega tahtmist poes käia. Vaatan, mis uuel nädalal saab ja kui ikka pidevalt raha üle jääb, siis vähendan eelarve 70€ peale. Endiselt toimib superhästi süsteem - "võtan nädala toiduraha sularahas välja". Nii pole mul vaja mässata tšekkidega või kuhugi üles kirjutamisega, sest mul on täpne ülevaade nädala kaupa, kui palju on toidule raha kulunud. Minu jaoks mugav viis toidukulude kategooriat eelarvestada. 

Täna on plaan panna paika uue kuu eelarve. Sellesse peab mahtuma hambaravi (150€?), lapse kooliraha (150€) ja aeg on ka talverehvidele mõelda. Taaskord hea meenutada, kuidas ma pidin 2019a oma 5 kuud vaevaga  kogutud elektripliidi rahast 200€ rehvide jaoks loovutama, mis viis summa peaaegu nulli tagasi. Seekord siis pean arvestama 400-eurose väljaminekuga ning olen planeerinud sel ja järgmisel kuul 200€ kõrvale panna. 

Kuna mul jäi ju  septembrikuust raha üle, siis liigub sealt 100€ meelerahufondi ning 200€ rehvidele. Sel sügisel on mul ju väga oluline ka meelerahufondi kasvatada, et saaksin kevadel turvaliselt karjääripööret tegema hakata. Ülemusele ja kahele kolleegile, kellel on seda töökorralduse tõttu vajalik teada,  olen juba teada andnud, et olen lahkumas. Kuna ma hetkel veel väga täpselt ei tea, mis või kuhu edasi, siis vajan siinkohal kindlasti mõne karjäärinõustaja abi, kuid sellega saan tegelema hakata kevadel, kui mu töökoormus taas 0,5 peale kukub. 

Ma igaks juhuks lisan, et ega ma päris tühja lehe pealt ka nüüd minekut ei tee. Mingid ideed mul ikka on, kuid need olekski vaja koos karjäärinõustajaga selgemaks loksutada. 

Tasapisi tervenev 

Elli

Väike kõrvalepõige: 

Miks on kasulik hoida toidupoes käies poenimekirjast kinni, sest muidu võib odavate hindade peale täitsa segi minna. Nii avastasin ma hiljuti, et minu varude kapis on juba megahunnik riisi. 🙈



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mida sa edasi tegema hakkad?

See on küsimus, mida kuulen iga kord, kui kodust nina välja pistan. "Ma veel päris täpselt ei tea" - on minu vastus. See tundub nii mõnelegi ehmatav, et kuidas nii saab.  Kõigepealt pean ma puhkama. Nagu päris päriselt tegelema asjadega, mis lõõgastavad, teevad rõõmu ning annavad vaimule täieliku puhkuse. Ma olen end ühest kohast vabaks võtnud ja mul oleks võimalus kohe tormata uutesse seiklustesse, kuid ma tean, et mu vaim vajab restarti.  Kes mulle instagramis kaasa elavad, need võibolla märkasid ka storysid, kus ühel hetkel rõõmustasin saabunud vabaduse üle ja juba järgmisel hetkel oli mu rõõm asendunud masendusega, sest üks kohustus, mis nõuab mitmeid tunde pingutust, kukkus kolinal kaela. Ja nii ma siin ootan ikka veel, et oleksin ükskord ometigi vaba ja saaksin nautida suve ja oma kodus toimetamist või ka veidi ringi reisimist.  Reisimisega seoses juhtus kogemata nii, et mu reisifond sai kiiremini täis, kui oleksin osanud oodatagi. Sain veel viimased lisatasud kätte ja

PAUS või siiski selle peatüki lõpp

Tunnen, et olen selle loo alguse Ellist nii kaugele liikunud, et see poleks nagu enam minu lugu. Seepärast ei leia ka enam piisavalt motivatsiooni, et siia midagi kirjutada.  Minu elus on hetkel lehe keeramise hetk ning sooviksin alustada uut peatükki võimalikult puhtalt lehelt. Loomulikult liiguvad sellesse kaasa eelmistest peatükkides õpitud tarkused, kuid see on ikkagi täiesti uus ja juba hoopis teine lugu.  Kui sattusid siia, sest soovid teada, kust või kuidas ühte rahatarkuse teekonda alustada, siis palun liigu selle blogi algusesse ning loe läbi 2019a postitused. Loodetavasti saad sealt indu, et ka ise väikeste sammudega alustada.  Kui soovid aga minu praegustest tegemistest veidi rohkem teada saada, siis oled oodatud jälgima mind instagrammi: elli_the_saver kontole. Rahatargemat teekonda soovides Elli Teel järgmise käänakuni :) 
Tere! Mina olen Elli. Olen neljakümnendates kahe toreda teismeeas kuti ema ja ühe toreda mehe naine. Meie peres on ka kaks vahvat neljajalgset, kes vajavad süüa ja suurel hulgal tähelepanu. Ma elan Lõuna-Eestis ühes väikeses külakeses. Oma maja saime alles mõned aastad tagasi. Meie elu sõltub täielikult isiklikust transpordist, seetõttu on meie peres kaks autot (vanuses 10+ aastat). Nüüd siis põhilise juurde. Olen jälginud huviga facebookis Kogumispäeviku tegemisi ja mul on tunne, et mul on väga palju õppida, et saada rahatargaks. Minu lapsepõlves oli raha alati vähe. Enne palgapäeva oli vanematel rahad tihtipeale täiesti otsas. Pidime mõned aastad üle elama aja, kui üks vanematest oli töötu. Sõime siis põhiliselt kartulit, piima ja muna, mis tulid sel ajal oma põllult-laudast. Uusi asju osteti harva, riided tulid enamasti taaskasutusest või tuttavatelt. Mul on tunne, et minu sees on uskumused, et raha ongi alati vähe või puudu. Vaatamata nendele uskumustele, mis lapseeast kaasa o