Otse põhisisu juurde

Lihtsalt rahast ja tulevikust ....

Töövestlustel käidud. Ühe pakkumise ütlesin kohe telefoni teel ära, sest see oleks eeldanud üle 50km sõitu ja suurema osa teenitust oleksin niisama maha sõitnud. Teise vestluse käigus mõistsin, et mul oleks sellelt töölt raske lahkuda, kui mu tervis seda pinget siiski vastu ei pea. Kolmas pakkumine sobis väga hästi ja juba järgmisest nädalast mu koormus tõuseb 0,3 võrra ehk siis 0,8 peale.
Olen mõnusalt ootusärev, sest saan oma mõnedelt oskustelt taas tolmu maha pühkida, pööningule veetud töövahendid välja otsida ja vaadata, kas olen väga roostes või tulen toime. Tegelikult ma ei karda, et ma ei saa hakkama. Ainult kahe töö lisakoormuste kokkulangemisel võib tekkida lühis, kuid loodan, et suudan end piisavalt hästi organiseerida, et seda ei juhtuks.

Tänu lisatööle peaks minu sissetulek kasvama oktoobrist umbes kolmandiku võrra, mis on ju juba suureks abiks. Esialgne plaan on kõik see oma rahaliste eesmärkide täitmisesse suunata. Sellegipoolest ei tohi ma enne õhtut hõisata ja rõõmu saan tunda siis, kui olen mõned kuud selviisil töötada suutnud ja kõik toimib.
Pildiotsingu säästmine tulemus
Pildi allikas: Rahafoorum.ee

Viimase aja kuum teema on II pensionisammas. Seoses sellega netis ringi surfates jäi mulle hoopis silma üks väga normaalne artikkel raha kogumise teemast, kuidas väiksema sissetulekuga peredel ongi raskem säästa. Seal pole küsimus valikutes, kas ostan uue koti või seeliku, söön restoranis või võtan kodust söögi kaasa, jätan selleaastasel soojamaareisil käimata või mitte. Eelnevatest valikutest saab enamus madala sissetulekuga inimestest vaid unistada. Jõukamatel inimestel on rohkem võimalusi, et osta näiteks suuremas koguses soodsamaid asju või käia välismaal, et osta korraliku alega kvaliteetseid riideid. Seega neil on võimalus olla säästlikum. Järelmaksude teemagi kuulub siia hulka. Kel on säästud, see saab ju vajaliku kohe välja osta. Palgapäevast palgapäevani elaja peab mõnikord hädaga järelmaksu võtma (nt kui neljalapselisel perel pesumasin katki läheb, siis ilma ei saa ju kuidagi).
Vaesematel perekondadel on küsimused rohkem selles, kuidas igapäevaste kuludega toime tulla. Näiteks lükatakse edasi hambaravi, käiakse 10a vanade saabastega, mis ei pea sooja ega vett, kodude renoveerimine (seega säästlikumaks ja mugavamaks muutmine) käib üle jõu jnejnejne. See artikkel kõnetas mind väga just seetõttu, et hetkel kuulume meiegi pigem nende hulka, kes peavad kuust kuusse niigi säästlikult majandama, et kõik arved makstud oleks, kõht täis ja lastel ning endal hädapärane olemas.
Meie mõningad stiilinäited lähiaja valikutest: kas osta lapsele laiem voodi (kasutatud) või uued talvesaapad (no selle valikuga on veidi aega, aga siiski pean sellele juba mõtlema)? Lastel on vaja see kuu juuksurisse minna, st et mina pean oma uute teksade ostmisega veel veidi kannatama (mul on üks viledaks kantud sinine teksapaar, mille kõrvale sooviksin veidi värskemaid musti). Maksin krediitkaardile igakuise 50 eurot, kuid samas vajavad mu auto pidurikettad väljavahetamist (seda lugedes tundub see mulle eriti jabur, sest kui ma kuskil pidurdamisega hiljapeale jään, siis võib see mulle enam kui 50 eurot maksta). Lähiajal tuleb otsustada, mis kuus tellida korstnapühkija ja millal sibipütt (nende muredega tegeleb õnneks teine pool). Mul on üks hammas külmale tundlikuks muutunud ja vajaks ülevaatamist. Olen juba mõnda aega soovinud osta endale inglise keele õpikuid, et täiendada oma keeleoskust, kuid alati on midagi olulisemat ning minu juuksurisse minek on nagu üks suur kauge sinine unistus, mis ei täitu veel niipea. See on minu elu ja tervitan kõiki, kes iga päev samasuguste valikute ees seisavad. 😀
Vaatamata sellele pean oluliseks mingite säästude loomist ja järelmaksude nõiaringist pääsemist. Loodetavasti saan peagi tänu laenukoormuse vähenemisele ning sissetulekute suurenemisele end veidi vabamalt tunda. 😊
*Vabandan autori ees, sest kahjuks ei leia ma seda artiklit enam üles, et sellele viisakalt viidata. 😳

Pensionifondi teemast nii palju, et ma usun, et me kõik vastutame selle eest, mis saab meie pensionieas. Eriti vastutustundetu on öelda, et võibolla ma ei elagi nii kaua või meie vanuses on pensioniiga nii kõrge, et me ei saagi pensionile, .....aga kui sa siiski elad, siis kuidas sa kavatsed näiteks ca 20a toime tulla??? Jah, riik maksab sulle midagi, et sa elus püsiksid, kuid kas see on mingi elu. Seetõttu olen mina esialgu otsustanud kindlalt jätta oma II samba rahulikult edasi tiksuma. Pigem muretsen sellepärast, et tean, et teisest sambast ei tule pensionile väga palju lisa ning meil on vaja rohkem mõelda sellele, kuidas oma pensionipõlve veelgi enam kindlustada. Ma pole veel süvenenud III samba võimalustesse, sest mul pole olnud piisavalt ressursse, et sinna midagi lisaks maksta, kuid tõenäoliselt oleks see üks võimalus.

Väike lootus on ju, et kui ma oma laenud klatiks saan, siis suudan osa rahast kuhugi lisaraha koguma suunata. Minus on vist hakanud tasapisi kasvama investeerimise pisik, sest mõistan, et see võib aidata mul tulevikku kindlustada. 😇 Ma ei unista sellest, et ma ei peaks tulevikus tööl käima, kuid rahulik pensionipõlv on mulle küll oluline.

Uutest väljakutsetest ootusärev
Elli


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mida sa edasi tegema hakkad?

See on küsimus, mida kuulen iga kord, kui kodust nina välja pistan. "Ma veel päris täpselt ei tea" - on minu vastus. See tundub nii mõnelegi ehmatav, et kuidas nii saab.  Kõigepealt pean ma puhkama. Nagu päris päriselt tegelema asjadega, mis lõõgastavad, teevad rõõmu ning annavad vaimule täieliku puhkuse. Ma olen end ühest kohast vabaks võtnud ja mul oleks võimalus kohe tormata uutesse seiklustesse, kuid ma tean, et mu vaim vajab restarti.  Kes mulle instagramis kaasa elavad, need võibolla märkasid ka storysid, kus ühel hetkel rõõmustasin saabunud vabaduse üle ja juba järgmisel hetkel oli mu rõõm asendunud masendusega, sest üks kohustus, mis nõuab mitmeid tunde pingutust, kukkus kolinal kaela. Ja nii ma siin ootan ikka veel, et oleksin ükskord ometigi vaba ja saaksin nautida suve ja oma kodus toimetamist või ka veidi ringi reisimist.  Reisimisega seoses juhtus kogemata nii, et mu reisifond sai kiiremini täis, kui oleksin osanud oodatagi. Sain veel viimased lisatasud kätte ja

PAUS või siiski selle peatüki lõpp

Tunnen, et olen selle loo alguse Ellist nii kaugele liikunud, et see poleks nagu enam minu lugu. Seepärast ei leia ka enam piisavalt motivatsiooni, et siia midagi kirjutada.  Minu elus on hetkel lehe keeramise hetk ning sooviksin alustada uut peatükki võimalikult puhtalt lehelt. Loomulikult liiguvad sellesse kaasa eelmistest peatükkides õpitud tarkused, kuid see on ikkagi täiesti uus ja juba hoopis teine lugu.  Kui sattusid siia, sest soovid teada, kust või kuidas ühte rahatarkuse teekonda alustada, siis palun liigu selle blogi algusesse ning loe läbi 2019a postitused. Loodetavasti saad sealt indu, et ka ise väikeste sammudega alustada.  Kui soovid aga minu praegustest tegemistest veidi rohkem teada saada, siis oled oodatud jälgima mind instagrammi: elli_the_saver kontole. Rahatargemat teekonda soovides Elli Teel järgmise käänakuni :) 
Tere! Mina olen Elli. Olen neljakümnendates kahe toreda teismeeas kuti ema ja ühe toreda mehe naine. Meie peres on ka kaks vahvat neljajalgset, kes vajavad süüa ja suurel hulgal tähelepanu. Ma elan Lõuna-Eestis ühes väikeses külakeses. Oma maja saime alles mõned aastad tagasi. Meie elu sõltub täielikult isiklikust transpordist, seetõttu on meie peres kaks autot (vanuses 10+ aastat). Nüüd siis põhilise juurde. Olen jälginud huviga facebookis Kogumispäeviku tegemisi ja mul on tunne, et mul on väga palju õppida, et saada rahatargaks. Minu lapsepõlves oli raha alati vähe. Enne palgapäeva oli vanematel rahad tihtipeale täiesti otsas. Pidime mõned aastad üle elama aja, kui üks vanematest oli töötu. Sõime siis põhiliselt kartulit, piima ja muna, mis tulid sel ajal oma põllult-laudast. Uusi asju osteti harva, riided tulid enamasti taaskasutusest või tuttavatelt. Mul on tunne, et minu sees on uskumused, et raha ongi alati vähe või puudu. Vaatamata nendele uskumustele, mis lapseeast kaasa o