Otse põhisisu juurde

Kui külalised tulevad...

 ....siis on see ju tore, kuid samas kaasneb sellega ka mingisugune kulu. Suvi on aeg, kus on palju erinevaid sündmuseid ning tihtipeale satub mõni hea tuttav või sugulane niisamagi läbi astuma. Kuidas siis nende olukordadega hakkama saada, kui sa pole endale tekitanud eelarverida - võõrustamine? Igatahes olen õppinud uues kodus pidevalt valmis olema selleks, et keegi võib läbi hüpata. 

Mõned üritused on ju ette teada. Näiteks planeerisin sel aastal lapse lõpupeo ca 20le inimesele. Selleks hakkasin juba jaanuarist raha 20-50 euro kaupa raha kõrvale panema. Söögi ja joogi eelarveks kujunes lõpuks 150 eurot ja see oli täiesti piisav. Seekord ei olnud mul piisavalt aega, et kõike ülimalt kokkuhoidlikult teha.  Ainuke suurem sääst oli ilmselt isetehtud šašlõkk. Alati lähevad hästi peale igasugused kerged näksid. Seega oli laual taas üks dipivaagen. Kulukamateks variantideks saab pidada valmis salati ja koogi ostmist. Seekord loobusin koogi tellimisest, sest isetehtud kodukoogid on üldjuhul veidi kallima kilohinnaga, kuigi need on üldjuhul maitsvamad, kui poekoogid. Seekord siis sai poest lihtsalt paar kilo napoleoni kooki ostetud ja see sobis ka hästi.  

Õhtu ise oli super. Me pole juba pikka aega nii palju naernud ja seekord sai isegi mõned laulud üles võetud. Pidu jätkus hilise õhtuni.

Suve jooksul tuleb ette ka mitmeid istumisi sõpradega. Eelmisel nädalalgi oli meil üks tore saunaõhtu. Praegu on esikohal muidugi grill. Ilmselt kõige soodsam on ise šašlõkki teha, kuid kui selleks liiga vähe aega, siis on järgmisel kohal lahtiselt müüdavad grilltooted või eriti soodsad pakkumised. Seekord siis sai Coopist grillvorste lambasooles ca 5 euro eest ning kanakintsuliha oli ka hea hinnaga. 

Isetehtud plaadikook tuleb ka üldjuhul soodsam, kui poest ostes. Hiljuti varusin koju mitu pakki juubelitordipulbrit hinnaga 0.89. Piisab vaid kahest tordipulbripakist ja värsketest marjadest ja ongi plaaditäis mõnusat magusat kohvi kõrvale pakkuda. Muffini- või pitsapulber sobib ka hästi selleks puhuks, kui keegi peaks äkki külla tulema.....või siis paar pakki võid, veidi jahu ja muna ja saab ka ise mõne taigna kokku keerata. Näiteks purukook või muretaignal kohupiimakook on alati kindla peale minek. 

Remondi ajal olid meil nii mõnedki talgud, mil oli vaja suurem hulk inimesi korralikult ära toita. Siis oli hea visata kartul ja näiteks kanakintsud ahju ja toitev ning maitsev suutäis oligi taas olemas. 😋Magustoiduks pannkoogid maasikamoosiga ja keegi ei nurisenud.

Kui ma oma säästuteekonda alustasin, siis olin selliste äkk-külaliste või ka spontaansete küllakutsetega võrdlemisi hädas, sest eelarve oli väga pingul ja ka 5 eurot eelarveväliseid kulutusi tundus üüratu kuluna. 

Meil on üks tore sõpruskond, kes iga paari kuu tagant kokku saab. Mingil hetkel oma säästuteekonda alustades mõtlesin, et ehk peaksime meie mõnda aega nendest kohtumistest loobuma, sest iga külaline võttis alati ka mingit suupoolist kaasa. Oleksime ju võinud lihtsalt öelda, et meil hetkel säästuaeg ja tuleme külakostita, kuid nii me ka ei tahtnud ja siis tuli veidi oma loovus tööle panna. Näiteks kiluvõileivad ei maksa palju, kuid kuna neid on tüütu teha, siis on see suupiste, mis alati lauale väga oodatud. Mõnikord sai kaasa tehtud purukook, kuhu läks soodsamat margariini, veidi jahu, suhkrut ning omatehtud moosi või siis küpsetasin paar plaaditäit muffineid sügavkülmast võetud marjadega. Dipivaagen: küüslauguleivad (ise tehtud), porgandi- ja kurgikangid ning hapukoorest tehtud dipikaste. Singirullid on isetehtuna ka tegelikult võrdlemisi mõistliku hinnaga. Viie euroga saab ikka väga suure portsu rulle. 

Seega ei tohiks raha nappus olla põhjuseks, et loobuda mõnusatest hetkedest koos heade sõpradega.

Puhkus ühes Eesti väikelinnas

Praegu mul mingeid erilisi uudiseid ei olegi. Võibolla ongi see ise uudis, et üle aastate on mul päriselt selline suvi, kus olen aja veidi enam maha võtnud ja lisa teenimise asemel hoopis kulutanud ja teinud juba mõned mõnusad tripid Eesti piires. Loomulikult on kõik kenasti eelarvesse arvestatud ja saan kõike seda süümepiinade vabalt ja raha pärast muretsemata nautida.😍 Nädalavahetusel on plaan minna ühele kontserdile ja võibolla teeme kogu perega veel ühe sõidu põhjarannikule. 

Puhkust ja alati head seltskonda nautiv
Elli 


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mida sa edasi tegema hakkad?

See on küsimus, mida kuulen iga kord, kui kodust nina välja pistan. "Ma veel päris täpselt ei tea" - on minu vastus. See tundub nii mõnelegi ehmatav, et kuidas nii saab.  Kõigepealt pean ma puhkama. Nagu päris päriselt tegelema asjadega, mis lõõgastavad, teevad rõõmu ning annavad vaimule täieliku puhkuse. Ma olen end ühest kohast vabaks võtnud ja mul oleks võimalus kohe tormata uutesse seiklustesse, kuid ma tean, et mu vaim vajab restarti.  Kes mulle instagramis kaasa elavad, need võibolla märkasid ka storysid, kus ühel hetkel rõõmustasin saabunud vabaduse üle ja juba järgmisel hetkel oli mu rõõm asendunud masendusega, sest üks kohustus, mis nõuab mitmeid tunde pingutust, kukkus kolinal kaela. Ja nii ma siin ootan ikka veel, et oleksin ükskord ometigi vaba ja saaksin nautida suve ja oma kodus toimetamist või ka veidi ringi reisimist.  Reisimisega seoses juhtus kogemata nii, et mu reisifond sai kiiremini täis, kui oleksin osanud oodatagi. Sain veel viimased lisatasud kätte ja

PAUS või siiski selle peatüki lõpp

Tunnen, et olen selle loo alguse Ellist nii kaugele liikunud, et see poleks nagu enam minu lugu. Seepärast ei leia ka enam piisavalt motivatsiooni, et siia midagi kirjutada.  Minu elus on hetkel lehe keeramise hetk ning sooviksin alustada uut peatükki võimalikult puhtalt lehelt. Loomulikult liiguvad sellesse kaasa eelmistest peatükkides õpitud tarkused, kuid see on ikkagi täiesti uus ja juba hoopis teine lugu.  Kui sattusid siia, sest soovid teada, kust või kuidas ühte rahatarkuse teekonda alustada, siis palun liigu selle blogi algusesse ning loe läbi 2019a postitused. Loodetavasti saad sealt indu, et ka ise väikeste sammudega alustada.  Kui soovid aga minu praegustest tegemistest veidi rohkem teada saada, siis oled oodatud jälgima mind instagrammi: elli_the_saver kontole. Rahatargemat teekonda soovides Elli Teel järgmise käänakuni :) 
Tere! Mina olen Elli. Olen neljakümnendates kahe toreda teismeeas kuti ema ja ühe toreda mehe naine. Meie peres on ka kaks vahvat neljajalgset, kes vajavad süüa ja suurel hulgal tähelepanu. Ma elan Lõuna-Eestis ühes väikeses külakeses. Oma maja saime alles mõned aastad tagasi. Meie elu sõltub täielikult isiklikust transpordist, seetõttu on meie peres kaks autot (vanuses 10+ aastat). Nüüd siis põhilise juurde. Olen jälginud huviga facebookis Kogumispäeviku tegemisi ja mul on tunne, et mul on väga palju õppida, et saada rahatargaks. Minu lapsepõlves oli raha alati vähe. Enne palgapäeva oli vanematel rahad tihtipeale täiesti otsas. Pidime mõned aastad üle elama aja, kui üks vanematest oli töötu. Sõime siis põhiliselt kartulit, piima ja muna, mis tulid sel ajal oma põllult-laudast. Uusi asju osteti harva, riided tulid enamasti taaskasutusest või tuttavatelt. Mul on tunne, et minu sees on uskumused, et raha ongi alati vähe või puudu. Vaatamata nendele uskumustele, mis lapseeast kaasa o