Otse põhisisu juurde

Elu esimene e-poe tellimus

 Nagu arvata võite, siis ei piirdunud meie pere ühe positiivsega. Nüüd olen siis ka mina selle kurikuulsa viirusega nakatunud. Esimesed päevad oli olemine ikka päris kehvake. 

Külmkapp hakkab tühjaks saama. Võtsin seekord vastu otsuse, et proovin siis ka selle paljukiidetud e-poe teenuse ära. Maal on selleks ainuke võimalus Selver, mis tundub mulle pigem kallima poena ja lisaks pean ju arvestama kulleritasuga. 


Tegin sellest "otsereportaaži":

Avan lehe ja leian kohe pildikese, kus kirjas, et siit saab teada, kuidas e-poes osta. Hakkan siis neid samme läbi lugema. Hea uudis on see, mul on partnerkaart. Registreerin selle ära ja asun siis uurima. 

Teine samm - broneeri kauba kättesaamise aeg. Ma ei leia, kust või kuidas ma seda teha saaksin. Jätan selle otsimise sinnapaika ning lähen poodi kaupa valima. 

Esimene e-poe eripära ja minu jaoks ebameeldiv avastus, et avokaadot ei saagi ühekaupa osta. Ega mul polegi nii väga avokaadoisu. Kannatan need paar päeva ära või kui raha alles jääb, siis panen pärast ühe paari Ready to eat (väidetavalt ülisoodsaid) avokaadosid ostukorvi, kuid need tulevad siiski vähemalt euro võrra kallimad, kui mu tavapärane avokaado hind, sest enamasti ma ikkagi ei osta neid valminud avokaadosid. Eelkõige pakendi pärast ning teiseks põhjuseks siis ka hind.

Nii, võtaks paki šampinjone: esimene - kallis, teine - kallis, kolmas -  veelgi kallim...jääb ära. See riisipada kõlbab ka ilma nende topelthinnata seenteta süüa. 

Salatikraami mul veel õnneks on kodus, aga piilusin hindu ja leidsin ühe päris mõistliku hinnaga 200gr paki. Selle küll võtaks, kui vaja oleks.

Lihakraam. 

Ohhoo, väga soodne kanafilee. Kolm paki saab vaid 7.50-ga. 3 pakki on vaid 1,2kg ja see teeb kilohinnaks 6.25. Ei ole soodne. Taas selline koht, kus tahaksin öelda, et "ära maksa pakendi eest!". Terve kana kilohinnaga 2.59 on isegi selline enam-vähem mõistlik, kuid kuna mul on veel kodus kanafileed, siis jätan selle korvi lisamata. Samuti tunduvad päris mõistliku hinnaga poolkoiva tükid, ca 700gr paki saab kätte vaid paari euroga. Hea näiteks supiks teha. Panin ikkagi igaksjuhuks korvi. Pärast vaatan, kas võtan või jätan. Kanaliha sektsioonis olid veel mõned mõistlikud leiud ja ma isegi juba veidi leebun selle e-poenduse osas. 

Selles suhtes on tõesti mugav, et on rahulikult aega hindu vaadelda ja võrrelda. 

Hakklihade suhtes saan oma eelarvamusele vaid kinnituse. Pakend maksab... ja ühtegi mõistliku hinnaga pakki ma ei leia. Suureks üllatuseks on delikatesshakkliha kilohind, mis on teistest hakklihadest isegi sutsu soodsam. Täiesti loogikavaba. Kerin kiiresti edasi. Vorstid ja viinerid saan õnneks vahele jätta. Seda 145-t toodet oleks andnud mul läbi lapata. 

Ühte normaalset singipakki oleks küll vaja. Asun siis vaatlema. Meie pere lemmikut suurt pakki Viru sinki ma ei leiagi. Peab siis seekord millegi muuga leppima. Kanasingid on soodsamad, kuid neid meil eriti ei sööda. Leian mingi suvalise taisema singi eurose hinnaga ning lisan kaks pakki ostukorvi. 

See sült tundub päris heas sooduses ja ma ju ei tea, kui kaua me veel kodus peame olema. Panen korvi. Tasapisi kerkib ärevus, et tellin küll pikema aja peale mõeldes, aga äkki pannakse mulle 5 pakki homse kuupäevaga piima, mis ma siis nendega teen. 

Liiga palju sooduspakkumisi sunnib mind veidi nädalamenüüd enam läbi mõtlema, enne kui tellimusega jätkan. Väga lihtne oleks ju korv kõike neid "päris mõistliku hinnaga" kaupu täis toppida. Kogu kaupa läbi lapates tekib üldse igasugu isusid ning märkan mingeid tooteid, mida ma poes pole muidu tähele pannudki. E-poodi peab vist ka valmis nimekirjaga minema, siis ei ole nii suurt ohtu igasugu ahvatluste tekkimiseks. Õnneks aitab hinnanäit vajadusel kiiresti korrektuure teha. 

Piiluks veidi ka kalaletti. Soodne lõhe 8.99. No ei ole ju väga soodne? Põlva linnas on Bauhofi kõrval üks tore kohalik kalapood Krei, kust ma ostan kohalikku forelli 6€ kilo. Kahekilose kalaga säästaksin juba enam kui see kullerteenus mulle hetkel maksma läheb. Nojah, las ta täna olla. Loen selle tellimuse üheks vahvaks eksperimendiks ning püüan säilitada avatud meele. 

Vaatan vahepeal kella. Olen juba üle tunni aja poodelnud. :D Aja kokkuhoidu esialgu pole, kuid kui süsteem juba selgem, siis ilmselt saab palju rutem. Hetkel võtab see hindade ja kaupade võrdlemine ja vaatlemine lihtsalt kauem aega. 

Piimatooted. Hapukoor on täitsa tavapärane 0.89. Piimahind on ka meie kohalikus Coopis tõusnud ning Selveri pakkumises leidsin tavalise kilepiima 65 sendiga (Meie poes on sama firma piim 55s). Lepime selle 40 sendi kaotusega ja panen 4 pakki piima korvi. Lootes siis, et need pole homse kuupäevaga ning ma ei pea toitu raiskama hakkama. Selveri enda kohupiimad ja kodujuustud tunduvad täitsa mõistliku hinnaga, kuid täna pole neid mul veel vaja. 

See on küll mõnus, et näen, et korvis on 25 euro eest kaupa ning planeeritud 50-60 euroni on veel turvaliselt ruumi. Partnerkaart väsis vahepeal ära ja logis mu välja, pidin restartima. Kahju, et ma alguse kellaaega ära ei fikseerinud. Olen vist juba 2h kaupu läbi sirvinud. 

Ma ei teadnudki, et olemas näiteks selline asi nagu mooni-martsipani jogurt. Märkamatult sattus mu korvi 8 kohukest ja 4 karamellipudingut. Uups!!! Nüüd seisan keerulise valiku ees, kas kõik ära osta või üks maius välja praakida. 

Tunnen, et mu kõht on vahepeal tühjaks läinud ja ega see ka sellele shoppamisele hästi mõju. Peab vist kõik vahepeal pausile panema ning veidi aja pärast jätkama. Küll see e-poodlemine on ikka väsitav. 

Jõuan valikuni, kas ma tahan õnnetute või õnnelike kanade munasid. Kui eelarve vähegi lubab, siis võtan ikka õnnelikumate omi. Alla kahe raha munakarp on vist täitsa tore diil. 

Juustude osakonnas läks kergelt. Võtsin lihtsalt kõige soodsama. Määrete juures oli esmane valik Merevaigu megapakk, kuid siis märkan, et kõrval on Hiirte juust pea 40s soodsama kilohinnaga. Allapoole kerides avastan oma lemmiku karulaugu määrde eriti hea hinnaga. See läheb kohe korvi ning siis peab ikkagi ühe juustuse määrde ka veel leidma. Kõik hiired armastavad juustu ja meie peres on neid juustulembeseid ka päris mitu. Valitud!

Lõpuks jõuan leiva ja saia osakonda. Meie pere valget saia ei söö või õigemini mõni sööks ikka, aga me lihtsalt ei osta saia. Seega tuleks mul leida midagi leivast ning miskit röstide seast. Leivaga pole probleemi, kuid soodsama hinnaga ehk siis alla eurost tuttavat röstsaia ma valikust ei leia. Pean siis siinjuures väikese tagasiandmise tegema ning paar kallimat rösti korvi lisama. 

Koogid, saiad, tordid saan vahele jätta. Maiustustest valin teadlikult 3 pakki küpsiseid, sest mul on kohupiima, mis oleks vaja ära kasutada ning millest saaks nädalavahetusel ühe küpsisetordi teha. Kuna võtsin kohukesi ja pudingut, siis jätan muud maiused poodi. 

Kaks pereliiget püsivad hetkel veel vapralt negatiivsed, kuid pole teada, kui kauaks, seega rändab igaksjuhuks ostukorvi ka paar kiirtesti. 

Vaatan korvi sisu veelkord üle ja hakkan ostu vormistama. Esialgne arve 65.91, millele kohe lisandub 4.90 tarne.

Kokkuvõte.

Algajal ostlejal kulub päris kaua aega, et kaubavalikust ülevaade saada. Mul läks kindlalt üle kolme tunni. Samas on järgmistel kordadel see juba märksa lihtsam. Meeldivad mõned hulgivalikud, mis tundusid ka päris soodsad, kuid lõpeks nullib kõik selle ilusa minu jaoks ikkagi ära see 4.90. Mida kõike selle eest ju osta saaks? Ise linna minnes saan rohkem valida poode ning hindu. Seega on kullerteenus minu jaoks vaid hädaolukorraks sobiv. 


Hetkel tõbine 

Elli



Kommentaarid

  1. Heh, see ostunimekirjaga shoppamine e-toidupoes on asi jaa, teen seda ise ka : külmiku peal on nimekiri, mis otsa saamas on (või mida oleks vaja osta, aga ainult siis kui nt soodukas on) ja arvutis on e-poe nimekiri ees. St eelmisest korrast ostukorv, sest tavaliselt tellime / tarbime ja otsa saavad alati samad asjad. Nii on seda ajakulu veidi vähem :)

    Kuna me varasem harjumuspärane Prisma ehk kodu-e-pood pani hiljuti 2 nädalt mingit hullu ja siis lisas kaheeurose tarne (varasemalt sai sooduskoodiga tasuta), info ei liikunud, siis nüüd proovime teisi ja ma pean ütlema et niiöelda uude e-poodi minna, kus süsteem pole selge ja käe järgi ja üldse ei tea, võtab ka kaua aega. No vähem vast, kui kolm tundi, aga harjumatu ikka.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Mida sa edasi tegema hakkad?

See on küsimus, mida kuulen iga kord, kui kodust nina välja pistan. "Ma veel päris täpselt ei tea" - on minu vastus. See tundub nii mõnelegi ehmatav, et kuidas nii saab.  Kõigepealt pean ma puhkama. Nagu päris päriselt tegelema asjadega, mis lõõgastavad, teevad rõõmu ning annavad vaimule täieliku puhkuse. Ma olen end ühest kohast vabaks võtnud ja mul oleks võimalus kohe tormata uutesse seiklustesse, kuid ma tean, et mu vaim vajab restarti.  Kes mulle instagramis kaasa elavad, need võibolla märkasid ka storysid, kus ühel hetkel rõõmustasin saabunud vabaduse üle ja juba järgmisel hetkel oli mu rõõm asendunud masendusega, sest üks kohustus, mis nõuab mitmeid tunde pingutust, kukkus kolinal kaela. Ja nii ma siin ootan ikka veel, et oleksin ükskord ometigi vaba ja saaksin nautida suve ja oma kodus toimetamist või ka veidi ringi reisimist.  Reisimisega seoses juhtus kogemata nii, et mu reisifond sai kiiremini täis, kui oleksin osanud oodatagi. Sain veel viimased lisatasud kätte ja

PAUS või siiski selle peatüki lõpp

Tunnen, et olen selle loo alguse Ellist nii kaugele liikunud, et see poleks nagu enam minu lugu. Seepärast ei leia ka enam piisavalt motivatsiooni, et siia midagi kirjutada.  Minu elus on hetkel lehe keeramise hetk ning sooviksin alustada uut peatükki võimalikult puhtalt lehelt. Loomulikult liiguvad sellesse kaasa eelmistest peatükkides õpitud tarkused, kuid see on ikkagi täiesti uus ja juba hoopis teine lugu.  Kui sattusid siia, sest soovid teada, kust või kuidas ühte rahatarkuse teekonda alustada, siis palun liigu selle blogi algusesse ning loe läbi 2019a postitused. Loodetavasti saad sealt indu, et ka ise väikeste sammudega alustada.  Kui soovid aga minu praegustest tegemistest veidi rohkem teada saada, siis oled oodatud jälgima mind instagrammi: elli_the_saver kontole. Rahatargemat teekonda soovides Elli Teel järgmise käänakuni :) 
Tere! Mina olen Elli. Olen neljakümnendates kahe toreda teismeeas kuti ema ja ühe toreda mehe naine. Meie peres on ka kaks vahvat neljajalgset, kes vajavad süüa ja suurel hulgal tähelepanu. Ma elan Lõuna-Eestis ühes väikeses külakeses. Oma maja saime alles mõned aastad tagasi. Meie elu sõltub täielikult isiklikust transpordist, seetõttu on meie peres kaks autot (vanuses 10+ aastat). Nüüd siis põhilise juurde. Olen jälginud huviga facebookis Kogumispäeviku tegemisi ja mul on tunne, et mul on väga palju õppida, et saada rahatargaks. Minu lapsepõlves oli raha alati vähe. Enne palgapäeva oli vanematel rahad tihtipeale täiesti otsas. Pidime mõned aastad üle elama aja, kui üks vanematest oli töötu. Sõime siis põhiliselt kartulit, piima ja muna, mis tulid sel ajal oma põllult-laudast. Uusi asju osteti harva, riided tulid enamasti taaskasutusest või tuttavatelt. Mul on tunne, et minu sees on uskumused, et raha ongi alati vähe või puudu. Vaatamata nendele uskumustele, mis lapseeast kaasa o