Otse põhisisu juurde

...karda väikeseid sissetulekuid

Nii ütles kunagi üks tuttav meile. Tegelikult oli see pikema lause: Ära karda suuri väljaminekuid, vaid karda väikeseid sissetulekuid.
Minu rahatarkuste kogumise vihik. Kõik head mõtted lähevad sellesse  vihikusse kirja. 

Mis on minu oskused, mida ma müüa võiksin või saaksin, et oma sissetulekuid suurendada? Alustuseks soovitatakse siis kirja panna vähemalt 10 oskust, millega võiks lisaraha teenida. Lubagem mulle väike eneseiroonia, kuid loodetavasti leidub selles nimekirjas ka ühtteist tõsisemalt võetavamat. Esmane mõte on, et selliseid eriti ju polegi, kuid ma siiski püüdsin midagi välja mõelda ja kirja panna.

Teen siis pisikese ülevaate oma "annetest":
1. Rääkimine. Väljend: "meil lobisemise eest palka ei maksta", minu puhul küll ei kehti. Ma olen kogu oma elu saanudki palka põhiliselt lobisemise eest. No seal on omad nüansid, aga ikkagi. Ma saan raha selle eest, et ma räägin midagi. Pikemalt järele mõeldes, saavad tänapäeval väga paljude ametite esindajad just "lobisemise" eest raha.

2. Esinemine. Üks võimalus oleks hakata tasu eest lasteüritusi vedama, sest olen seda ilma tasuta ligi 15a teinud...ise ka ei usu, et nii kaua, aga see kõik oli kogukonna hüvanguks. Vastlapäevad, jaanipäevad, külapäevad jnejnejne. Olen olnud kuri röövel, lumememm, suure peaga päkapikk (nagu Disney multikas), Lotte ja Karupoeg Puhh jne. Kuna tegin seda kõike tasuta, siis ehk ei tule keegi minult selle eest autoritasusid nõudma.

3. Mulle meeldib väga tantsida. Tegelesin aastaid kõhutantsuga ja mõnikord me saime trupiga selle eest isegi raha, kuid see läks enamasti ühiskassasse nt kostüümide täiendamiseks vms. Kahjuks lagunes trupp laiali ja üksiküritajana pole mul piisavalt julgust ....no ja, kes see tahab 40+ aastase daami naba raha eest vaadata? 😁Ma tean, et on ka ilusaid üle neljakümneseid nabasid, aga minu oma nende hulka ei kvalifitseeru.

4. Käsitöö....Mul on jäänud mulje, et käsitööle pean ma pigem peale maksma, kui ma midagi tehtud saan ja seda maha püüan müüa. Olen käinud mõnel laadal oma heegeldatud linikute ja kõrvarõngastega. Tulevad, vaatavad, kiidavad ja siis lähevad edasi.
Pigem olen käsitöö tegemist saanud sedapidi säästunipina kasutada, et kingin oma asjakesi inimestele, kellele mu tegemised meeldivad. Päriselt ka meeldivad. Mõnikord ma küsin, et mida kingiks soovid ja siis palutaksegi mõni kindla kujuga linik heegeldada või nt pitsilisi köögirätikuid. Omamoodi on see ju kokkuhoid, sest siis ei pea ma nii palju raha selle kingi eest välja käima.
Väike vahemärkus: õmblemises olen täielik kobakäpp. Mul on raskusi isegi padjapüüri normaalselt kokku õmblemisega.

5. Söögitegemine. Sellega on tegelikult nii ja naa. Ma ei pea end eriliseks kokaks, kuid olen osalenud nii pulmade kui ka suuremate sünnipäevalaudade valmistamisel (taas paraku heakorra korras). Lisaks sellele olen mõned korrad võtnud julguse kokku ja käinud üritustel isetehtud snäkke müümas. Kuid see oleneb väga palju üritusest. Näiteks ühel kontserdilaadsel üritusel läks kogu kraam hästi peale, sest olin ainus selliste suupistete müüja. Kui ma sama plaaniga laadale läksin, siis pidin suure hunniku snäkke ise ära sööma ja sõprade vahel ära jagama.

6. Minu päristöö.....või spetsialiteet. See on hetkel vägagi nõutud (aga mitte eriti kõrgesti tasustatud, nagu võib minu hetkelisest majanduslikust olukorrast eeldada), kuid paraku kaotasin oma tervise paar aastat ülekoormusega töötades ja püüan momendil ennast veidi säästa. Muidu olen kaalunud võimalusi luua erapraksis, kuid selleks oleks vaja üürida pind ning muretseda sinna sisustus ja vajalik varustus, sest ainult rääkimisest ei piisa. Veidi vahendeid on ka vaja. Sellised investeeringud tõmbaksid aga sissetulekud mõneks ajaks hoopis miinusesse ja hetkel ma sedalaadi riski võtta ei soovi.

7. Koristamine....no seda tegevust ma tegelikult ei naudi karvavõrdki, kuid elu jooksul on ette tulnud, et olen sellega lisa teeninud. Ma tõeliselt imetlen inimesi, kes seda tööd pühendumusega teevad. See on minu arust anne ja seda täiesti irooniavabalt.

8. Kisub juba keerulisemaks. Selline tunne, et rohkem ma ei oskagi midagi....suvel saaks ju oma aias midagi sellist kasvatada, mida hiljem teistele müüa.
Suveti oleme lastega käinud ka veidi juhutöid tegemas: nt maasikaid korjamas, kuigi ma olen võrdlemisi flegmaatiline tüüp ja mingit masskorjet minult ei saa. Mõnel talul on lausa ettekirjutus, et peab a'la 100 kg maasikaid päevas ära korjama, ma olen häppi, kui ma poole sellestki tehtud saan. Nüüd on sellised hooajatööd ametlikuks tehtud ja tulumaksustatud, see tõmbab teenistuse veelgi väiksemaks.

9. Nüüd on küll mõtted juba täitsa otsas..... Selline ostan-müün-vahetan tüüp ma ei ole....Ahjaa, ma oskan natuke autot juhtida. Meil keskkoolis jagati peaaegu niisama juhilube. Eks olen oma "kooliraha" pidanud selle eest juba ära maksma ja nüüd saan igapäevase liiklemisega enam-vähem sujuvalt hakkama. Seega võiks olla see ka mõni tegevus, kus on vaja autoga sõita.

10. Peab ikka 10 täis tulema või?.... Mul kargavad ainult need asjad pähe, mida ma ei oska. Keeli ma piisavalt heal tasemel ei valda, internetis saan hakkama pigem lihtsamaga, loomi kardan (minna nt koerajalutajaks vms), raskeid asju ma tõsta ei või, kaua seista ei saa, joonistada või laulda ei oska....mõtlen, mõtlen, mõtlen...ehitustöödes olen ka pigem algaja, neid oskusi ma veel müüa ei julgeks. Võibolla tuleks kõne alla veel mõni rutiinsem töö: millegi valvamine, telefonile vastamine, andmete sisestamine vms.

Päris keeruline... ja selliseid, mis silma veidigi särama lööks, sai siia nimekirja pigem vähe. Kuna taastun ikka veel aastatagusest terviselangusest, siis olen hetkel pigem ettevaatlik lisatööga finantside suurendamisega, Kuigi veidi on mul ikka õnnestunud midagi lisaks teenida. Nimelt sain veebruaris paari käsitöövidina eest kümneka (selle suunasin krediitkaardi tagasimaksesse) ning mul on tööga seotult vaja korra kuus veidi pingutada ning see pingutus on ka eraldi tasustatud.
Suuremat rõhku panen praegu siiski kulude kontrolli alla hoidmisele ning säästmisele.
Nii ongi :) 


Tervitades
Elli

PS. Rahatarkuse kuu eesmärgiks sean: teenida kuu jooksul vähemalt 50 eurot lisaks. Nt. üleliigsete asjade müümisega või mõne pisikese tööampsuga.  See aitaks veidi kiirendada minu aastaeesmärkide täitmist.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Mida sa edasi tegema hakkad?

See on küsimus, mida kuulen iga kord, kui kodust nina välja pistan. "Ma veel päris täpselt ei tea" - on minu vastus. See tundub nii mõnelegi ehmatav, et kuidas nii saab.  Kõigepealt pean ma puhkama. Nagu päris päriselt tegelema asjadega, mis lõõgastavad, teevad rõõmu ning annavad vaimule täieliku puhkuse. Ma olen end ühest kohast vabaks võtnud ja mul oleks võimalus kohe tormata uutesse seiklustesse, kuid ma tean, et mu vaim vajab restarti.  Kes mulle instagramis kaasa elavad, need võibolla märkasid ka storysid, kus ühel hetkel rõõmustasin saabunud vabaduse üle ja juba järgmisel hetkel oli mu rõõm asendunud masendusega, sest üks kohustus, mis nõuab mitmeid tunde pingutust, kukkus kolinal kaela. Ja nii ma siin ootan ikka veel, et oleksin ükskord ometigi vaba ja saaksin nautida suve ja oma kodus toimetamist või ka veidi ringi reisimist.  Reisimisega seoses juhtus kogemata nii, et mu reisifond sai kiiremini täis, kui oleksin osanud oodatagi. Sain veel viimased lisatasud kätte ja

PAUS või siiski selle peatüki lõpp

Tunnen, et olen selle loo alguse Ellist nii kaugele liikunud, et see poleks nagu enam minu lugu. Seepärast ei leia ka enam piisavalt motivatsiooni, et siia midagi kirjutada.  Minu elus on hetkel lehe keeramise hetk ning sooviksin alustada uut peatükki võimalikult puhtalt lehelt. Loomulikult liiguvad sellesse kaasa eelmistest peatükkides õpitud tarkused, kuid see on ikkagi täiesti uus ja juba hoopis teine lugu.  Kui sattusid siia, sest soovid teada, kust või kuidas ühte rahatarkuse teekonda alustada, siis palun liigu selle blogi algusesse ning loe läbi 2019a postitused. Loodetavasti saad sealt indu, et ka ise väikeste sammudega alustada.  Kui soovid aga minu praegustest tegemistest veidi rohkem teada saada, siis oled oodatud jälgima mind instagrammi: elli_the_saver kontole. Rahatargemat teekonda soovides Elli Teel järgmise käänakuni :) 
Tere! Mina olen Elli. Olen neljakümnendates kahe toreda teismeeas kuti ema ja ühe toreda mehe naine. Meie peres on ka kaks vahvat neljajalgset, kes vajavad süüa ja suurel hulgal tähelepanu. Ma elan Lõuna-Eestis ühes väikeses külakeses. Oma maja saime alles mõned aastad tagasi. Meie elu sõltub täielikult isiklikust transpordist, seetõttu on meie peres kaks autot (vanuses 10+ aastat). Nüüd siis põhilise juurde. Olen jälginud huviga facebookis Kogumispäeviku tegemisi ja mul on tunne, et mul on väga palju õppida, et saada rahatargaks. Minu lapsepõlves oli raha alati vähe. Enne palgapäeva oli vanematel rahad tihtipeale täiesti otsas. Pidime mõned aastad üle elama aja, kui üks vanematest oli töötu. Sõime siis põhiliselt kartulit, piima ja muna, mis tulid sel ajal oma põllult-laudast. Uusi asju osteti harva, riided tulid enamasti taaskasutusest või tuttavatelt. Mul on tunne, et minu sees on uskumused, et raha ongi alati vähe või puudu. Vaatamata nendele uskumustele, mis lapseeast kaasa o