Otse põhisisu juurde

 ✨ There is a past version of you that is so proud of how far you've come ✨⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀



Selleks, et sellest loost nüüd täielikult aru saada liigun taas korraks 2018a aasta lõppu. Kes mu looga kogu aja kaasas olnud, saavad siit kiiremini üle libiseda. Tol aastal olime kõik oma rahad majaremonti paigutanud. Krediitkaart oli ligi 1000-euroses miinuses, kaks järelmaksu ja kõrge intressiga väikelaen (kogusummas ca 5000 eurot). Kuu lõpus haigutas arvel üks suur tühjus. 
Täna on paras aeg hakata 2021a kokkuvõtet tegema. 
Peaaegu kõik minu selle aasta eesmärgid said täidetud. Laenud on nullis, mul on meelerahufond, SOSfond, lemmikutefond ja kogun raha uuema auto ostmiseks. Mul on kindel plaan teha seda laenuvabalt, kuigi ütlen ausalt, et võitlen siin aegajalt juba kiusatustega.... Nii lihtne oleks ju pangas paar klikki teha ning vajalik summa olekski arvel. 
Sellel aastal sai ostetud laenuvabalt uus ja korralik külmkapp. Kodu uuendamise teemaga seoses ostsin endale uue kirjutuslaua ning kontoritooli. Veel aasta lõpus sai ka laps endale uue arvutitooli. Loomulikult on veel päris palju asju, mis ootavad oma uuendamise või välja vahetamise järjekorda, aga need lähevad siis juba järgnevate aastate eesmärkidesse. 
Uskumatu, aga elus esimest korda suutsin ma terve aasta mingisugustki eelarvet pidada. See tähendab, et ma panin iga kuu alguses kirja oma tulud ning eeldatavad kulud. Jagasin raha erinevate kategooriate vahel ära ning suur oli mu üllatus, kui kuude lõppudes hakkas raha aina enam järele jääma. Kui minu 2019a jaanuari lõpu postitust lugeda, siis tookord sain rõõmustada selle üle, et mu arvel oli alles veel 21 eurot. Nüüd on aga täiesti normiks saanud, et vähemalt 100 eurot on arvel ning enamasti peaaegu teine samapalju veel erinevates igakuiste kulude kategooriates. Kuid lisaks sellele on mul ju ka korralik kogumiskonto.
Tegin täna veidi Euronicsis aega parajaks, sest laps tahtis osta paari vidinat jõuluks saadud kingiraha eest. Kõndisin elektripliitidest mööda, vaatasin nende hindu ja mulle endalegi tundus uskumatuna, kui raske oli mul 2019a kevadel seda kolmesadat eurotki kokku saada (üks näide siin, kuidas ma igat eurot pidin kuskilt kokku kraapima). Nüüd tundusid need pliidid kuidagi nii odavad. 
Arvutasin täna kokku kõik oma fondide rahad ning vaba raha. 3a tagasi olin siis ligi 5000-euroses miinuses - tänase seisuga olen aga juba peaaegu 5000-euroses plussis. See tundub mulle endale ikka veel millegipärast lausa uskumatuna, sest see on rohkem, kui minu poole aasta palk (ma ei arvestanud siia hetkel toetusi ning lisatasusid). 
Sellest olukorrast välja saamine on nõudnud palju aega, kannatlikkust ning piisavalt pingutamist, kuid ma tõestasin iseendale, et see on võimalik. 
Huvitav, kas keegi on minu blogist veidigi innustust saanud ja ka tänu sellele reele saanud? Nii tore oleks sellest teada saada. 

Väga head ja edukat uut aastat Teile kõigile!

Rahatargem (aga mitte veel päris tark :D)
Elli

⠀⠀⠀⠀⠀

Kommentaarid

  1. Heii Elli Mina olen palju inspiratsiooni Sinult saanud ja hakkan ka nüüd uuel aastal kokkuhoidlikumalt elama.Loen Sinu igat postitust ja olen nii rõõmus Sinu üle.Tänan,et jagad Meiega oma elu. Ene 🙃

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Mida sa edasi tegema hakkad?

See on küsimus, mida kuulen iga kord, kui kodust nina välja pistan. "Ma veel päris täpselt ei tea" - on minu vastus. See tundub nii mõnelegi ehmatav, et kuidas nii saab.  Kõigepealt pean ma puhkama. Nagu päris päriselt tegelema asjadega, mis lõõgastavad, teevad rõõmu ning annavad vaimule täieliku puhkuse. Ma olen end ühest kohast vabaks võtnud ja mul oleks võimalus kohe tormata uutesse seiklustesse, kuid ma tean, et mu vaim vajab restarti.  Kes mulle instagramis kaasa elavad, need võibolla märkasid ka storysid, kus ühel hetkel rõõmustasin saabunud vabaduse üle ja juba järgmisel hetkel oli mu rõõm asendunud masendusega, sest üks kohustus, mis nõuab mitmeid tunde pingutust, kukkus kolinal kaela. Ja nii ma siin ootan ikka veel, et oleksin ükskord ometigi vaba ja saaksin nautida suve ja oma kodus toimetamist või ka veidi ringi reisimist.  Reisimisega seoses juhtus kogemata nii, et mu reisifond sai kiiremini täis, kui oleksin osanud oodatagi. Sain veel viimased lisatasud kätte ja

PAUS või siiski selle peatüki lõpp

Tunnen, et olen selle loo alguse Ellist nii kaugele liikunud, et see poleks nagu enam minu lugu. Seepärast ei leia ka enam piisavalt motivatsiooni, et siia midagi kirjutada.  Minu elus on hetkel lehe keeramise hetk ning sooviksin alustada uut peatükki võimalikult puhtalt lehelt. Loomulikult liiguvad sellesse kaasa eelmistest peatükkides õpitud tarkused, kuid see on ikkagi täiesti uus ja juba hoopis teine lugu.  Kui sattusid siia, sest soovid teada, kust või kuidas ühte rahatarkuse teekonda alustada, siis palun liigu selle blogi algusesse ning loe läbi 2019a postitused. Loodetavasti saad sealt indu, et ka ise väikeste sammudega alustada.  Kui soovid aga minu praegustest tegemistest veidi rohkem teada saada, siis oled oodatud jälgima mind instagrammi: elli_the_saver kontole. Rahatargemat teekonda soovides Elli Teel järgmise käänakuni :) 
Tere! Mina olen Elli. Olen neljakümnendates kahe toreda teismeeas kuti ema ja ühe toreda mehe naine. Meie peres on ka kaks vahvat neljajalgset, kes vajavad süüa ja suurel hulgal tähelepanu. Ma elan Lõuna-Eestis ühes väikeses külakeses. Oma maja saime alles mõned aastad tagasi. Meie elu sõltub täielikult isiklikust transpordist, seetõttu on meie peres kaks autot (vanuses 10+ aastat). Nüüd siis põhilise juurde. Olen jälginud huviga facebookis Kogumispäeviku tegemisi ja mul on tunne, et mul on väga palju õppida, et saada rahatargaks. Minu lapsepõlves oli raha alati vähe. Enne palgapäeva oli vanematel rahad tihtipeale täiesti otsas. Pidime mõned aastad üle elama aja, kui üks vanematest oli töötu. Sõime siis põhiliselt kartulit, piima ja muna, mis tulid sel ajal oma põllult-laudast. Uusi asju osteti harva, riided tulid enamasti taaskasutusest või tuttavatelt. Mul on tunne, et minu sees on uskumused, et raha ongi alati vähe või puudu. Vaatamata nendele uskumustele, mis lapseeast kaasa o